בואו לנגב ולגליל

יוקר המחיה אינו גזירת גורל. יש איכות חיים אחרת

פסטיבל דרום אדום נגב / צלם: אורלי גנוסר
פסטיבל דרום אדום נגב / צלם: אורלי גנוסר

יוקר המחיה שעליו כולנו מדברים איננו גזירת גורל. גם לא מחירי הדיור שלא מפסיקים לעלות. במרחק שעת נסיעה ממרכז הארץ, יש מקומות דיור איכותיים, במחירים שפויים, יישובים עם יוקר מחיה סביר, והכול עם איכות חיים נהדרת ויוצאת דופן. ברוכים הבאים לנגב ולגליל.

דמיינו לעצמכם לרגע דירה חדשה בבניין דירות, מרווחת ונאה, בת ארבעה או חמישה חדרים, שמחירה לא עולה על מיליון שקל; ואפילו דירה צמודת קרקע לא עולה הרבה יותר. כאן, בנגב ובגליל, החלום על גינה עם דשא צמודה לבית, וילדים משחקים קרוב יותר מתמיד.

חשבו לרגע על מקום שבו שכר-הדירה לא חונק אתכם, ויתרה מכך: אם אתם עומדים לרכוש דירה, ולא רוצים לשלם גם שכר-דירה עד לקבלת המפתח לדירה החדשה, אנחנו, המשרד לפיתוח הנגב והגליל, באים לקראתכם ונעזור לכם במימון שכר-דירה עד 1,200 שקל לחודש.

ויש יתרונות נוספים למקומות היפים האלה. חשבו לרגע על חינוך איכותי לילדיכם. על כיתות פחות צפופות, על פרויקט "סיסמה לכל תלמיד", אשר נועד לאפשר לתלמידים ולצוות ההוראה להישאר מעודכנים בתוכני בית-הספר גם אם הם לא הגיעו אליו; חשבו על מרחבים וירטואליים וכיתות חכמות ממוחשבות, מהמסד עד הטפחות, כיתות ומרחבים שקיימים רק בנגב ובגליל, שבעזרתן לומדים הילדים בכיתות מצוידות בטכנולוגיות מתקדמות ביותר. הן כוללות לוחות אינטראקטיביים, מחשב למורה, מקרן, תוכנת הידברות, שולחנות מגע המאפשרים עבודה קבוצתית, טאבלטים, סמארטפונים ומחשבים ניידים לצורך עבודת חקר עצמאית וכדומה. חשבו על מרכזי צעירים הפועלים ביישובים בנגב ובגליל, מעניקים ייעוץ לצעירים במגוון תחומים ומהווים פלטפורמה לפעילות חברתית וקהילתית.

חשבו על אפשרויות תעסוקה איכותיות ועל נתיבי תחבורה מהירים למרכז הארץ, הן באמצעות רכבת והן בכבישים. על עשרות פסטיבלים מיוחדים ועשירים בתרבות ייחודית, על מעבר צה"ל לנגב, שקורם עור וגידים וכבר מחולל שינוי בנגב, על הפקולטה לרפואה בצפת, שמשנה מאז הוקמה לפני שלוש שנים את פני הגליל, ועל האוניברסיטה הגלילית הראשונה שתקום ותהיה. ועוד משהו: חשבו על כבישים שקטים ובלי פקקים. כן, יש מקומות כאלה.

הנה הזדמנות שלא כדאי להחמיץ - "יריד ההתיישבות", שייערך בשבוע הבא הוא אירוע שיא. היריד, מביא אליכם, תושבי המרכז, את מה שיש לנגב ולגליל להציע, ובראש ובראשונה לנשום אוויר, תרתי משמע: אוויר שלא יחנוק אתכם בשכר-דירה יקר ומעיק, ולא בעלות של דירה בשמיים, אוויר שלא יחנוק אתכם בכל פעם שאתם רוצים לשבת בבית-קפה עם מחיר אסטרונומי.

אני מזמין אתכם להגיע ליריד ההתיישבות. תפגשו שם אנשים מיוחדים מיישובים קסומים. הם יפתחו לכם את הדלת ואת הלב.

הכותב הוא השר לפיתוח הנגב והגליל