האם "כלבוטק" תהפוך לפלטפורמה פרסומית?

תוכנית הטלוויזיה הצרכנית-תחקירית, המזוהה עם רפי גינת ואשר הופקה על-ידי חברת ההפקה שלו, ירדה מהמסך אחרי קרוב ל-40 שנה

רפי גינת, לשעבר מנכ"ל ערוץ 10, ניהל מגעים בתקופה האחרונה להפיכת "כלבוטק" לפלטפורמה פרסומית - כך נודע ל"גלובס".

תוכנית הטלוויזיה הצרכנית-תחקירית, המזוהה עם גינת ואשר הופקה על-ידי חברת ההפקה שלו, ירדה מהמסך אחרי קרוב ל-40 שנה מרגע שגינת עזב את תפקידו ולא הצליח להגיע להסכמות עם המנכ"ל החדש של הערוץ, יוסי ורשבסקי, שדרש הפחתה משמעותית של עלויות ההפקה.

נודע, כי באחרונה נפגש גינת עם מספר דמויות בעולם הפרסום כדי לבדוק אפשרות ש"כלבוטק", מותג השייך לו, תעבור הסבה לתחום הפרסום וכשגינת ישמש כמעין פרזנטור בדומה למותג ג. יפית, של אשת העסקים יפית גרינברג.

גינת אישר את קיום הפגישות ואמר כי הן היו נעשו ביוזמת אותם פרסומאים וכי המהלך לא צפוי לקרות כרגע, אך לא פסל אפשרות כי הדבר יקרום עור וגידים בעתיד. "הייתה מחשבה לעשות דבר כזה", אמר גינת ל"גלובס", "נפגשתי עם פרסומאים, ביוזמתם, לשמוע מה הם מציעים. לאורך השנים כל הזמן מציעים לי קמפיינים ואני כל שנה מחדש מסרב. במסגרת הפגישה איתם העליתי את הרעיון. כרגע זה לא קורה, אבל אולי זה יהיה בעתיד".

גינת, לשעבר עורך "ידיעות אחרונות", שימש כמנכ"ל ערוץ 10 במשך שנה וחצי מתחילת 2013 ועד אמצע 2014. הוא הובא לערוץ על-ידי נציגתו של איל ההון רון לאודר, מיכל גרייבסקי, במהלך שספג ביקורת על-ידי הנהלת הערוץ הנוכחית, בשל עלות משכורתו הגבוהה ועלויות ההפקה של "כלבוטק", שנחשבו לגבוהות ביחס לשוק ההפקה הישראלי. עם עזיבתו של לאודר והחזרתו של יוסי ורשבסקי לתפקיד המנכ"ל, הוחלט לשנות אסטרטגיה בערוץ מזו שהונהגה בתקופתו של גינת, ולהפסיק להתחרות בערוץ 2 באותם כלים טלוויזיוניים תחרותיים ולהציב אלטרנטיבה תוכנית אחרת. לאור מצבו התזרימי הקשה של הערוץ הוחלט על קיצוץ מקיף של 25% בתקציב הערוץ. אז הוצע לגינת להמשיך ולשדר את "כלבוטק" בעלות נמוכה משמעותית והוא סירב, ובחר לעזוב עם תוכניתו את הערוץ.