אולמרט לזקן: "כל חודש שתשבי בפנים - 10 אלף דולר"

להקלטות המביכות שמסרה שולה זקן לידי הפרקליטות משיחותיה עם אולמרט מצטרפות הקלטות נוספת שבהן נשמע רה"מ לשעבר מבטיח לזקן תגמול בסך 10 אלף דולר על כל חודש שבו תשב בכלא

אהוד אולמרט ושולה זקן / צילום: עידו ארז
אהוד אולמרט ושולה זקן / צילום: עידו ארז

בית המשפט העליון התיר היום לפרסום הקלטות נוספות מתוך השיחות שקיימה שולה זקן עם ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט. באחד הקטעים נשמע אולמרט מסכם לכאורה עם זקן את הגמול הכספי שתקבל בתמורה לכך שתרצה עונש מאסר בפועל, בעוד שזקן מפצירה בו להתחייב בפניה לדאוג למשפחה בזמן שתשב בכלא.

מדובר בראייה נוספת מתוך תיק הראיות שאספה זקן על אולמרט במהלך שיחותיהם, ובה נשמע ראש הממשלה לשעבר כשהוא מתחייב בפני ראש לשכתו שבמקרה שבית המשפט יגזור עליה עונש מאסר בפועל, תקבל משפחתה מדי חודש סכום כסף של כ-10 אלף דולרים.

אולמרט: "אני סיכמתי עם רמי אונגר לדאוג לך. אם אדם אחד בעולם יידע את זה, זה לא יהיה הוא. אני סידרת שאת תקבלי כל חודש 10 אלף דולר, אבל הוא לא מוכן להעביר את זה ישירות לחשבון שלך, הוא לא רוצה להסתבך. את צריכה להעביר חשבון, אולי מחוץ לארץ, של מישהו שהכסף יעבור דרכו והוא יעביר לו 10 אלף דולר לשם וזהו, נקודה. זה הסיכום שלי איתו, שזה עד שאת גומרת את העונש שלך, מתי שלא יהיה".

זקן: "ואם אני נכנסת בפנים?"

אולמרט: "אנחנו דיברנו על זה, שאת נכנסת לבפנים את ממשיכה לקבל את ה-10 אלף דולר, איזו שאלה".

זקן: "לא, אם אני אכנס בפנים אז תדאגו יותר למשפחה".

אולמרט: "אני אעשה מאמץ".

זקן: "בהתאם למה שהם יצטרכו".

אולמרט: "תסלחי לי שאני שואל... תסלחי לי שאני אומר לך, שולה, 10 אלף דולר עוזר למשפחה. יש לכם חובות?"

זקן: "משכנתא".

אולמרט: "כמה המשכנתא?"

זקן: "5,000 שקל".

אולמרט: "יפה, אם מקבלים 35 אלף שקל בחודש זה יותר ממה שצריך".

בהמשך ההקלטה מתקשה זקן להסתפק בהבטחה שניתנה לה באשר לסכום, והיא נשמעת מפצירה באולמרט לדאוג לכל בני משפחתה - לרבות בנה, שמתקשה למצוא עבודה.

זקן: "אני רוצה להחזיר את נדב ללימודים"

אולמרט: "בסדר. רגע, נדב בחור בן 25, שולה. לא ילד אומלל".

זקן: "לא מוצא עבודה".

אולמרט: "משה עובד?"

זקן: "כן".

אולמרט: "כמה הוא מרוויח?"

זקן: "6 אלף שקל".

אולמרט: "6 אלף שקל נטו?"

זקן: "כן".

אולמרט: "זאת אומרת שזה הופך את זה ל-14 אלף נטו".

זקן: "שנייה, אני צריכה לדאוג למשפחה שלי, נקודה. אני לא רוצה לבכות, לא רוצה, זהו. אל תביא אותי למקומות כאלה".

אולמרט: "קודם כל אני לא מביא אותך למקומות..."

זקן: "אוקיי, אתה רוצה שאני אתן לך חשבון בחוץ לארץ שהוא יעביר?"

אולמרט: "10 אלף דולר בחודש".

זקן: "10 עד שאנחנו גומרים את כל העניינים".

אולמרט: "נכון. עכשיו אם אני אוכל להשיג יותר אז אני אשיג יותר, זה הכל. אני התחייבתי בפנייך. את כל החשבונות של מיכה שילמתי עד הפרוטה האחרונה".

זקן: "קשה לי קצת לפעמים לשקר".

בהקלטות אחרות נשמעים אולמרט וזקן כשהם ממשיכים לשוחח על העדות בפרשת הולילנד ותנאי החקירה של ראש הלשכה לשעבר.

זקן: "לא משנה במה הם רצו שאני אגיד שאני נתתי לך את הכסף .זה מה שעניין אותם: למה הפקדתי ומשכתי את הכסף".

אולמרט: "היית צריכה להגיד כי הבטחת לו את זה לפי בקשה. שהוא ביקש ממך שיעשה לך טובה, ואת עשית לו טובה כי הוא צריך כסף מזומן".

זקן: "אתה מבין קשה לי קצת לפעמים לשקר ככה אז העדפתי ל..."

אולמרט: "אמרתי לך אז בטלפון..."

זקן: "תשמע אתה נחקר, איפה שאתה נחקר תאמין לי בלוקסוס הזה, כן, זה לא הלוקסוס שלי. אתה צריך להבין שאני באה לחקירות שמעירים אותי בחמש בבוקר בתא מסריח כן? שכל הקירות, אתה יודע מה, אני לא רוצה להגיד לך עכשיו, אני לא רוצה להגיד לך אפילו מה זה היה".

אולמרט: "אני מתאר לעצמי".

זקן: "לא אתה לא מתאר לעצמך, אתה לא מתאר".

אולמרט: "שולה, את נמצאת במצב קשה, אני נמצא במצב קשה מאוד. עם כל הכבוד, את מספיק היית איתי שנים, עשרות שנים, כדי להבין את זה. לפעמים אין צער. אז הדבר הכי פשוט והכי קל זה להפיל את כל העומס עלייך. אני לא חושב שזה מוצדק ואני לא חושב שזה נכון, אבל ברמה האנושית אני מדבר, אני לא מדבר על הצד המשפטי אני מדבר על הצד של היחסים אני מדבר על הצד... אני צריך לתת לעורכי הדין לא מה שאת נותנת".

אולמרט: "אני צריך לתת לעורכי דין שניים וחצי מיליון דולר! את בכלל מבינה מה זה?"

באחד הקטעים נשמע אולמרט כשהוא מדבר עם זקן על המיליארדר היהודי-אמריקני שלדון אדלסון, שלדברי ראש הממשלה לשעבר "הלך להגיד לבוש שאני בוגד".

אולמרט: "חכי אנחנו קונים את העדות של שלדון אדלסון ה... הכלב בן כלב הזה".

זקן: "הוא ירצה לדפוק אותך".

אולמרט: "בטח הוא הרי הלך לבוש להגיד לבוש שאני בוגד! בוש סיפר לי! בוש סיפר! אז הוא אומר אני מכיר את אולמרט שמונה שנים תשע שנים, הוא מכיר אותי 25 שנה".

מצוות ההגנה של אולמרט נמסר כי "כאחרון העבריינים, רקמה שולה זקן את מזימתה, כיצד למלט עצמה מהעונש הכבד שהיה צפוי לה, על מעשיה שלה בלבד, כפי שנחשפו בפרשת הולילנד. כסוכנת מדיחה, היא יזמה את הפגישות עם מר אולמרט והקליטה אותן, בניסיון לטמון לו מלכודת, להניח מילים בפיו, לתאר תיאורים שקריים ולנסות בעקבותיהם למשוך אותו בלשונו. לא מדובר כלל ועיקר בשיחות תמימות מצידה, אלא במניפולציות שהוקלטו, חלקן נמחקו לעולמי עד וחלקן ככל הנראה נערכו. כידוע, להבדיל מההקלטות הבודדות שאותן בחרו זקן ובני ביתה בקפידה למסור למשטרה, נחשפו באחרונה על ידי צוות ההגנה של מר אולמרט עוד עשרות הקלטות אותן ניסתה זקן להסתיר ושמהן עולה תמונה אחרת לחלוטין. קלטות אלה נמחקו במכוון והוסתרו על ידי זקן במטרה שלא בתי המשפט ולא הציבור ישמעו אותן אי פעם. בהן, כפי שהעידה זקן עצמה, מצוי הסיפור האמיתי ולא במניפולציות המוקלטות המושמעות כעת".

עו"ד נבות תל צור מסר כי "שולה זקן היא שפנתה אלי לצורך התייעצות ואני ייעצתי לה על פי מיטב הבנתי, משיקולים מקצועיים וענייניים, כאשר טובתה לנגד עיניי. במסגרת השיחות, שהוקלטו ללא ידיעתי, לא רק שלא ניסיתי להניא את גברת זקן מלחתום על הסדר הטיעון ולא הבטחתי לה דבר כנגד אי חתימתה, אלא ההיפך הוא הנכון: טענתי בפניה שמדובר בהסדר סביר מבחינתה, אם כי ניתן היה לדעתי לשפר את תנאיו. לאורך תקופה ארוכה נחשפתי למצוקה הכלכלית, בה הייתה נתונה הגב' זקן, כפי שהציגה זאת בפני מיוזמתה. אולם, כפי שניתן ללמוד מההקלטות, הדגשתי בפניה, כי יש להפריד לחלוטין את נושא הסיוע מאולמרט מהשיקולים אותם עליה לשקול בקשר לחתימה על הסדר הטיעון.

"ההחלטה האם לחתום על הסדר הטיעון הייתה ונותרה לאורך כל הדרך החלטה אישית ועצמאית של שולה זקן,אשר נועצה בנושא זה גם עם עורכי דין נוספים. ואמנם, הסדר הטיעון לא ירד מהפרק בעקבות השיחות שקיימתי עימה, וההתלבטות של הגב' זקן בסוגייה זו נמשכה זמן רב, לאחר אותן שיחות שתועדו בהקלטה. במסגרת זו יצויין, התקיימה במשרדי, שבועיים לאחר מכן, פגישה עניינית ומפורטת בנושא עם עורכי דינה של הגב' זקן. עצם הרעיון לעשות שימוש בהקלטת סתר של עורך דין שהתבקש לייעץ לנאשם, שומטת את הקרקע מתחת ליחסי האמון בין עורך-דין ללקוח וטומנת בחובה פגיעה אנושה בתקינות הליכי המשפט. צר לי על הניסיון להפוך את עורכי הדין לכלי משחק וניגוח בידי המעורבים בפרשה".