נענה לפוטין: האיש העשיר ביותר ברוסיה החזיר נכסים למולדת

אלישר אוסמנוב נעתר לקריאתו של נשיא רוסיה להשיב עסקים מחו"ל למדינה, והעביר עסקי כרייה וסלולר מקפריסין לרוסיה

ולדימיר פוטין / צילום: רויטרס
ולדימיר פוטין / צילום: רויטרס

האיש העשיר ביותר ברוסיה, אלישר אוסמנוב, העביר את החזקותיו במפעילת המובייל מגפון ואת מפיקת עופרות המתכת מטאלואינווסט לידי חברות רוסיות לאחר שנשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, דחק באנשי עסקים להביא את עסקיהם למולדת.

פוטין הגביר ביום חמישי את מאמציו לעודד אנשי עסקים "להשיב מחו"ל" את נכסיהם, בכנס החדשות השנתי לסיום השנה, זאת בזמן שכלכלת המדינה צועדת למיתון, בהובלת הצניחה במחירי הנפט והסנקציות מהמערב.

טלקומאינווסט הולדינגס הפועלת מקפריסין היא חברה בת של חברת ההחזקות USM של אוסמנוב, והיא העבירה את מניות מגפון ל-AF טלקום הולדינגז, הפועלת ברוסיה. האחרונה מחזיקה כעת 53.8 אחוז ממניות מגפון.

חברה בת נוספת של USM הולדינגז הפועלת מקפריסין, USM סטיל אנד מיינינג, העבירה מניות במטאלואינווסט לידי USM מטאלואינווסט הרשומה ברוסיה.

"צעד זה קשור להכרזה של הנשיא פוטין בנוגע לצורך להחזרת נכסים מחו"ל למען הכלכלה הרוסית, ולהכללתם בהוראות המס של סעיפים הנוגעים למיסוי רווחים של חברות זרות", הודיעה USM הולדינג בהצהרה שפרסמה.

אוסמנוב הוא בעל המניות הגדול ביותר ב-USM הולדינגז, עם נתח של 48 אחוז, בעוד ששני שותפיו הוותיקים מחזיקים 30 אחוז ו-10 אחוז.