מחדל ברשות השנייה: לקוחות רוכשים ממירי עידן פלוס ישנים

מרבית הממירים פועלים בתקן החדש, אך בשוק עדיין נמכרים ממירים הפועלים בתקן הישן, ומי שרוכש אותם לא יוכל לצפות בערוצים החדשים שיעלו בעידן פלוס

הרשות השנייה טרם מצאה את ההזדמנות ואת הזמן לעדכן את הציבור בדבר הצורך לרכוש ממירי עידן פלוס התומכים בתקן הטכנולוגי המעודכן. המשמעות היא שצרכנים שירכשו ממירי עידן פלוס ישנים, לא יוכלו בעתיד הקרוב לצפות בערוצים נושאיים חדשים שיעלו בעידן פלוס.

למרות בקשות חוזרות ונשנות, ברשות השנייה סירבו להתייחס לשאלה מדוע הם לא מיידעים את הציבור, ומדוע לא נעשית שום פעולה על מנת למנוע שיווק ממירים מהדור הישן.

הממירים מהדור החדש 2DVB הם אלה שנמכרים היום בשוק, ואולם ישנם עדיין לא מעט ממירים שנמכרים בתקן הישן DVB1. מכיוון שמשרד התקשורת והאוצר החליטו על הרחבת הערוצים שישודרו בעידן פלוס (במסגרת ערוצים נושאיים שטרם נקבעו), התעוררה השאלה האם הלקוחות שכבר רכשו ממירים יוכלו לצפות בערוצים הנושאיים החדשים שיעלו. הסתבר כי ישנם עשרות אלפי לקוחות שלא יוכלו לקלוט את הערוצים החדשים ולשם כך יצטרכו להחליף ממיר.

עד כאן ניחא. הבעיה מתחילה בעקבות מחדלי הרשות השנייה, שאינה מעדכנת את הציבור בדבר הצורך לרכוש ממיר בתקן החדש, שבלעדיו לא ניתן יהיה לצפות בערוצים החדשים.

כאמור, למרות פניות חוזרות ונשנות, הרשות השנייה לא השיבה לפניות "גלובס" בנושא.