מסתמן: בנק לאומי לא יעניק אשראי לערוץ 10

שלמה נחמה מתרחק מהשקעה בערוץ 10, ומנכ"ל הערוץ יוסי ורשבסקי פנה לגורמים בשוק הפרסום בבקשה שיעמידו מקדמות לטובתו ■ בערוץ נחושים: יהיה רישיון ב-1 בינואר

יוסי ורשבסקי / צילום: גיא קרן
יוסי ורשבסקי / צילום: גיא קרן

מבוי סתום במאמצים של ערוץ 10 לקבל אשראי מבנק לאומי. אחרי שאתמול (א') הודיע מנכ"ל הערוץ, יוסי ורשבסקי, לעובדי הערוץ כי הוא מנהל מגעים מול הבנק לקבלת אשראי שיאפשר תשלום חוב של 36 מיליון שקל לרשות השנייה על מנת להימנע מחילוט ערבויות - היום (ב') נודע ל"גלובס" כי כרגע הסיכוי שבנק לאומי יסכים להעמיד אשראי לערוץ 10 נמוך עד אפסי.

עוד נודע כי בלאומי נוטים לדחות על הסף את רעיון הגדלת החשיפה לערוץ 10, לאחר שזה הסב לבנק הפסדים בעבר.

לאורך השנים היה בנק לאומי המממן המרכזי של ערוץ 10, וגם היום הוא ערב לערוץ, כך שהתמוטטות עשויה לגרום לו נזק כלכלי. בעבר פורסם כי לאומי מחק לפני כ-10 שנים כ-150 מיליון שקל מהאשראי שהעמיד לו. זאת כאשר החוב המקורי של הערוץ עמד על 330 מיליון שקל, 100 מיליון שקל נפרעו על-ידי בעל השליטה יוסי מימן, 150 מיליון שקל נמחקו, והיתר - כ-60 מיליון שקל - נותרו לפירעון, שלא ברור האם נפרע עד היום.

ועדיין, גורמים בערוץ 10 אמרו היום ל"גלובס" כי הם עדיין אופטימיים ועובדים במלוא המרץ על מנת לקבל רישיון אחרי 1 בינואר, מועד פקיעת הזיכיון הנוכחי של ערוץ 10.

המטרה העיקרית של ערוץ 10 כרגע היא להשיג 36 מיליון שקל עד 28 בדצמבר, על מנת למנוע את חילוט ערבויות הערוץ בגין אי-תשלום חוב של דמי זיכיון ואגרת תדרים.

בערוץ מבינים כי שלמה נחמה, המשקיע הפוטנציאלי של ערוץ 10, לא יעמוד בלוח הזמנים שהקציבה מועצת הרשות השנייה בראשותה של אוה מדז'יבוז', וכעת שוקדים שם בכדי להשיג את הסכום.

בין היתר פונה מנכ"ל הערוץ ורשבסקי לגורמים שונים בשוק התקשורת, ובהם למשרדי פרסום, על מנת שאלה יעמידו מקדמות שיאפשרו את תשלום החוב. במקביל ממשיך ורשבסקי להיפגש עם משקיעים פוטנציאליים אחרים שייכנסו לערוץ באופן קבוע.

הנחת היסוד בערוץ 10 היא שתשלום החוב לרשות השנייה יוביל בהכרח להחלטה במועצת הרשות השנייה להעניק רישיון קבוע לערוץ. זאת, למרות דרישה מוקדמת של הרשות השנייה, עוד תחת ניהולו של המנכ"ל לשעבר שי באב"ד, לפיה הערוץ יציג משקיע חדש ולפיכך יוכיח חסינות פיננסית.

בערוץ 10 גורסים כי הערוץ מצליח להחזיק את עצמו גם בימים אלה ותחת תנאי הרישיון החדשים, שהוגדרו על-ידי ועדות הכנסת שהורידו את חסמי הכניסה לטלוויזיה המסחרית, וכי אין צורך בהוכחה של חסינות פיננסית נוספת. עם המעבר לרישיון, יצליחו - כך מאמינים בערוץ - להמשיך ולקיימו ולמשוך באופן יעיל יותר משקיע קבוע.

בעלי המניות בערוץ 10
 בעלי המניות בערוץ 10