אחרי 7 שנים: דן חן פורש מניהול אתר תפוז

חן ניהל מאז מארס 2008 את אתר הבלוגים והפורומים המוביל בישראל כחברה ציבורית, והוביל את הליך מיזוגו בספטמבר אשתקד לתוך קבוצת קו מנחה

דן חן / צלם: יונתן בלום
דן חן / צלם: יונתן בלום

מנכ"ל אתר תפוז, דן חן, פורש מתפקידו לאחר כ-7 שנים - כך נודע ל"גלובס". מאז מארס 2008 ניהל חן את אתר הבלוגים והפורומים המוביל בישראל כחברה ציבורית, והוביל את הליך מיזוגו בספטמבר אשתקד לתוך קבוצת "קו מנחה", שכוללת אתרי אינטרנט שונים, בהם ביזפורטל, ice, תקדין ואחרים.

המיזוג נעשה במסגרת עסקה שבה רכשה קבוצת "קו מנחה" את פעילות האינטרנט של חברת תפוז בכ-4.3 מיליון שקל, לצד אתר שיתוף הווידיאו flix ואתר הילדים "דף הבית הראשון שלי". בעקבות העסקה מונה חן למנהל חטיבת האינטרנט של "קו מנחה", כשהוא אחראי על כלל האתרים בקבוצה.

טרם המכירה ל"קו מנחה", הכנסות תפוז במחצית 2013 עמדו על 4.8 מיליון שקל לצד הפסד תפעולי של 1.9 מיליון שקל. את 2012 סיימה תפוז עם 11.1 מיליון שקל והפסד תפעולי של 841 אלף שקל.

חן צפוי לעזוב את תפקידו בשבועות הקרובים.

חן (43) נחשב לאחד מהאנשים הוותיקים בתעשיית האינטרנט המקומית, וקודם לתפקידו כמנכ"ל תפוז כיהן במשך כ-4 שנים כסמנכ"ל התוכן הסלולרי של האתר, שהייתה אחת מפעילויות המפתח של תפוז במשך שנים, בעידן שלפני האינטרנט הסלולרי כפי שאנחנו מכירים כיום.

במהלך כהונתו זכור חן בתור מי שיצא נגד שיטת מדידת הגלישה באינטרנט שהתבססה על סקר TIM של חברת TNS טלסקר, עת פרסם מודעה בעיתון עם הכותרת Tim Tum. "יש אתרים שלא מופיעים בסקר מכיוון שאינם משלמים בכדי שיבדקו אותם", נכתב אז במודעה, ששפכה אור על הבעייתיות בפעילות הסקר, שהתעשייה המקומית פעלה לפיו.

בהמשך, כאשר הושקה ועדת המדרוג לגלישה באינטרנט בישראל, הפתיעו חן ואתר תפוז כשניצבו במקום השלישי מבין האתרים הישראליים, אחרי וואלה ו-ynet. בהמשך התייצב האתר במקום הרביעי - מתחת לאתר מאקו ומעל אתר נענע10, עם ממוצע של כ-1.3 מיליון גולשים בפועל בחודש (Real Users).

חן אישר את הידיעה ומסר בתגובה כי "לאחר שהובלתי את המיזוג של תפוז עם קבוצת האתרים של 'קו מנחה', אני מתפנה עכשיו לאתגרים חדשים".