שבוע לסגירת ערוץ 10: הכדור נמצא כעת בידיים של נתניהו

הרשות השנייה הודיעה לערוץ כי גם אם ישלם את חובותיו בסך 36 מיליון שקל, לא יוכל לקבל רישיון לאור אי-מילוי תנאים רבים אחרים ■ ערוץ 10: "הערוץ הוכיח חוסן כלכלי ופיננסי. חבל מאוד אם יו"רית הרשות תוביל לסגירתו"

החבל מתהדק סביב צווארו של ערוץ 10, והוא עשוי להיסגר בתוך שבוע. הבוקר (ג') שלחו יו"רית מועצת הרשות השנייה, אוה מדז'יבוז', והיועצת המשפטית של הרשות, עו"ד הילה שמיר, מכתב לראשי ערוץ 10, ובו אמרו כי תיקון הבקשה לרישיון שהוגשה עדיין לא מקרב את הערוץ לקבל הרישיון עצמו.

במכתב נמנו הסיבות שבגינן לא תוכל הרשות השנייה לאשר לערוץ 10 מעבר לרישיון, ובראשן דרישות שהוצגו כבר במארס האחרון והן הצגה של מבנה בעלות יציב ואיתנות פיננסית. כמו כן, ערוץ 10 לא שילם את חובותיו לרשות השנייה העומדים על 36 מיליון שקל, לא שילם דמי רצינות בעבור קבלת רישיון בסך 3 מיליון שקל, לא ביקש משר התקשורת להישאר באפיק 10 ולא ניהל מול משרד האוצר הערכת שווי של חברת החדשות ושל הארכת הזיכיון, שבגינן עליו לשלם סכומי כסף נוספים.

גורמים ברשות השנייה מתעקשים כי גם אם ישלם ערוץ 10 את החוב העומד על 36 מיליון שקל, שעל כיסויו שוקדים בימים אלה בערוץ - עדיין לא תוכל מועצת הרשות לאשר על-פי חוק את המעבר לרישיון, בעיקר בשל העובדה ש-25% ממניות הערוץ עדיין מוחזקות בנאמנות, ויתר בעלי המניות - יוסי מימן וארנון מילצ'ן - לא מזרימים לו כסף כבר שנים. כמו כן, נראה כי הערוץ לא עמד בחובות התוכן שלו ל-2014.

בימים האחרונים מנהלת מדז'יבוז' תכתובת ערה מול גורמים באוצר ובמשרד התקשורת - שבראש שניהם עומד ראש הממשלה בנימין נתניהו - על מנת לעורר את המודעות לעובדה שהסכנה המרחפת מעל ראשו של ערוץ 10 מוחשית ביותר, וכי ערב הבחירות לכנסת ה-20 עשויה ישראל למצוא עצמה ללא חדשות 10.

בידי ראש הממשלה להוביל חקיקה שתאפשר ולו הארכת זיכיון או קבלת רישיון לזמן קצוב, על מנת שערוץ 10 יוכל להמשיך להתקיים עד אשר תוסדר חקיקה סדירה בנושא. כמו כן, ביכולתו להסדיר את ענייני התשלומים השונים הנדרשים מערוץ 10 בטרם יעבור לרישיון שידור.

מערוץ 10 נמסר בתגובה: "חמור מאד שלא קיבלנו את המכתב לידינו, אלא דרך התקשורת. יו"רית הרשות השנייה מסתתרת מאחורי פורמליסטיקה ומחפשת סיבות מהגורן ומהיקב למה לא. היא שוכחת שתפקידה כרגולטור הוא לא רק להסתתר מאחורי הוראות ותקנות משפטיות, אלא גם לשמור על התחרות, הפלורליזם ומקומות עבודה של 1,000 משפחות. הערוץ יעמיד את ה-36 מיליון שקל עד התאריך הקובע. הערוץ הוכיח חוסן כלכלי ופיננסי, וזה יהיה חבל מאד אם יו"רית הרשות תוביל מהלך לסגירת הערוץ".

פרופ' אבישי ברוורמן, יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, מסר: "אקדם כל חוק שתביא הממשלה לוועדה כדי לאפשר לערוץ 10 להמשיך ולהתקיים. אסור שנראה מונופול - לא בגז ולא בטלוויזיה".

הדרישות מערוץ 10

■ להוכיח מבנה בעלות יציב ואיתנות פיננסית.

■ לשלם את החוב לרשות השנייה בסך 36 מיליון שקל.

■ להגיש בקשה להישאר באפיק 10.

■ לנהל מגעים מול משרד האוצר לגבי שווי חברת החדשות ולגבי הארכת הזיכיון.