מכה קלה, קלה מאד בכנף הפיננסית של ניו-יורק ניקס

העונה הקטסטרופלית של קבוצת ה-NBA תגרום לאובדן הכנסות פרסום בטלוויזיה עבור הבעלים (חברת MSG); המניה, שנסחרת בוול סטריט - תחזיק מעמד

כרמלו אנתוני ניו יורק ניקס / צילום: רויטרס
כרמלו אנתוני ניו יורק ניקס / צילום: רויטרס

העונה הקטסטרופלית של ניו-יורק ניקס תשפיע גם על המאזנים של MSG Media, חטיבה של חברת Madison Square Garden, שמשמשת כבעלים של קבוצת ה-NBA.

על-פי ריץ' טולו, מנהל המחקר של פירמת הברוקראז' Albert Fried, הדעיכה בנתוני הצפייה של הניקס ברשתות השידור המקומיות (שבבעלות MSG), עקב התוצאות החלשות שלה (מאזן של 5 ניצחונות בלבד ו-25 הפסדים), צפוי להיות מתורגם לפיחות של 6 מיליון דולר בהכנסות מהמפרסמים בטלוויזיה במהלך הרבעון שיסתיים בשבוע הבא.

לפי הניתוח של טולו, שמפורסם ב"ניו-יורק פוסט", גם ברבעון הבא צפויות ההכנסות מהפרמטר הזה לספוג מכה של 6 מיליון דולר.

עם זאת, צריך לציין ש-MSG לא תתמוטט בעקבות אובדן ההכנסות הזה: מדובר על חברה שהמניות שלה, הנסחרות בוול סטריט (NASDAQ:MSG), קפצו ב-35% במהלך השנה האחרונה והן נסחרות כיום במחיר של 75.18 דולר למניה (שווי השוק: 5.84 מיליארד דולר).

על-פי בן סווינבורן, אנליסט במורגן סטנלי, השווי של ניו-יורק ניקס עומד כיום על 2.25 מיליארד דולר. ניו-יורק ריינג'רס, קבוצת ההוקי קרח מליגת ה-NHL אותה מחזיקה MSG - שווה 700 מיליון דולר.