מנכ"ל wix ובעלי גולן טלקום משקיעים 375 א' ד' במותג משקפיים

אבישי אברהמי וקסבייה ניאל משקיעים ב-Quattrocento - מותג משקפיים איטלקי חדש, שאחת ממייסדיו היא ישראלית בשם שרון עזרא

אבישי אברהמי / צילום: יונתן בלום
אבישי אברהמי / צילום: יונתן בלום

משקפיים, כבר למדנו, הם מוצר צריכה בסיסי, ולכן המחיר משחק תפקיד משמעותי עבור הצרכן. זו גם האמונה מאחורי Quattrocento, מותג משקפיים איטלקי חדש, שאחת ממייסדיו היא ישראלית בשם שרון עזרא, בוגרת מכללת שנקר. הרעיון הוא לייצר מותג משקפי שמש וראייה איטלקי יוקרתי במחיר קבוע ונמוך יחסית של 105 אירו (כ-500 שקל) אך בעלות עיצוב וסטייל ובאיכות גבוהה.

באתר החברה מסבירים בשקיפות רבה כי היכולת להציע משקפיים איכותיים - שכל הליך ייצורם נעשה באיטליה - במחירים אטרקטיביים יחסית נובע מקיצור שרשרת האספקה של המשקפיים, ללא צורך בתשלום עמלה לחנויות אופטיקה ולאנשי מכירות.

החזון והמודל מאחורי quattrocento של עזרא ויוג'יו פאגלייסה, השותף שלה בחברה, הביא את השניים להציג את קולקציית המשקפיים במהלך שבוע האופנה היוקרתי במילאנו השנה, ועל הדרך גם להתחיל ולעניין משקיעים פוטנציאליים.

בשלב הראשון, של גיוס סיד, הם הצליחו לגייס 375 אלף דולר ממשקיעים מוכרים במיוחד. אחד מהם הוא אבישי אברהמי, מנכ"ל וממייסדי חברת wix הישראלית, שפיתחה פלטפורמה לעיצוב אתרי אינטרנט בקלות ונסחרת בבורסה האמריקאית בשווי של כ-790 מיליון דולר. לצידו של אברהמי, השקיע גם קסבייה ניאל, הבעלים והמשקיע שמאחורי חברת התקשורת גולן טלקום ואחד מהשותפים בקרן ההשקעות Kima Ventures.

אברהמי התייחס להשקעה ואמר כי "מדובר בחברה שמבוססת על עקרונות של פעם - איכות, תשוקה למקצוע, ועיצוב איטלקי קלאסי. מדובר במוצר ששם כערך עליון את שלמות ואיכות התוצר. כיום קשה למצוא מוצרים ברמת גימור כזו ובמחירים שווים לכל כיס, ולכן חשוב לי לתמוך בעשייה של החברה".

"משקפיים הם הצהרה", הוסיפה עזרא. "מדובר באביזר שיכול להשפיע לחלוטין על המראה הכללי של כל אחד ואחת. למשקפיים יש השפעה עצומה על האופן בו אנו תופסים זה את זה, שכן הכל מתחיל במבט בפנים".

השקעה של אנשי עולם הסטארט-אפים במוצר ובחברה שאינם מגיעים מהעולם הזה היא בהחלט נדירה בתעשייה. עם זאת, בתקופה האחרונה אפשר לראות יותר ויותר מהלכים כאלה, שבהם אנשי הון סיכון, אנג'לים ויזמים פוזלים אל מחוץ לעולמות הטכנולוגיה ומשקיעים כספים ביזמים, ברעיונות ובמוצרים בעלי חזון ויכולת להצליח בשווקים אחרים.

דוגמה מצוינת לכך היא רשת בתי-הקפה האמריקאית blue bottle coffee , שהחלה בדוכן קטן בשוק איכרים בסן פרנסיסקו - ומאז גדלה לכ-16 סניפים והצליחה לגייס כ-45 מיליון דולר מגוגל ונצ'רס וממייסדי טוויטר ואינסטגרם.