מכה לשר השיכון: עובדי רמ"י מפסיקים לשווק קרקעות

עובדי רמ"י טוענים: ההנהלה הפרה סיכומים של מסלול השיבוצים והרעה בתנאים ■ העובדים החליטו בין היתר לא לשווק קרקעות, לא לקבוע זוכים במכרזים ולא לפרסם מודעות של משרד השיכון

קרקעות לבנייה / צילום: תמר מצפי
קרקעות לבנייה / צילום: תמר מצפי

עובדי רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) החליטו היום (ג') אחר הצהריים להפסיק את כל פעולות השיווק של קרקעות, צעד שמשמעותו כי התוכנית של שר הבינוי אורי אריאל ומנכ"ל רמ"י בנצי ליברמן, "להציף" את השוק במכרזים של מחיר המטרה עד סוף חודש דצמבר - עלולה לא להתרחש.

השר אריאל הצהיר פעמים אחדות, כי רמ"י תשווק השנה כמות שיא של קרקעות, ולמעשה הוא הסתמך על מאגר קרקעות בהיקף אלפי יחידות דיור, שרמ"י צברה בהמתנה לאישור תוכנית מע"מ 0 של יאיר לפיד, בגלל המחויבות שהושגה לצאת לשוק באותו זמן. עם ביטול מע"מ 0, קיבלו עובדי רמ"י הנחיה לצאת למאמץ מוגבר, כדי לשווק את הקרקעות האלה לפני ה-31.12.14, על מנת שהנתון של "שיווקי קרקע" לשנה זו יהיה גבוה במיוחד, כפי שהבטיח אריאל.

העובדים טוענים, כי ההנהלה אינה עומדת בסיכומים ובהתחייבויות שהושגו עם העובדים: ההנהלה ביטלה באופן חד צדדי את דרישות ההשכלה והניסיון שנקבעו במסגרת השיבוצים למכרזים פנימיים; ההנהלה ביטלה באופן חד צדדי את הצמדת דרגת הרכב לתפקידי הרשות וכן הרחיקה את נציג הוועד מוועדת רכב; ההנהלה מונעת העברת עובדים תקניים שעמדו בתקופת הנסיון הקבוע בתקשי"ר לתקני קבע ומחתימה עובדים תקניים על חוזי "משימה חולפת"; ההנהלה מתנהלת בחוסר שקיפות בכל הקשור למכרזים המתנהלים בוועדת רכישות מרכזית; ההנהלה מגדילה באופן חד צדדי את מיקור החוץ והעסקת עובדי קבלן.

הוועד טוען, לאחרונה התברר, כי לאור הנחיית משרד האוצר להפחתת שעות נוספות וכוננויות, פועלת הנהלת הרשות להפחתתן באופן שמגביר את הפגיעה בעובדים וזאת על אף שהעובדים נדרשים להשקיע מאמץ רב בכל הקשור בטיפול בהגדלת יחידות דיור למשק.

אי לכך הורה הוועד, כי החל מהיום, ה-23 בדצמבר 2014 העובדים לא יקדמו את הטיפול בשיווק יחידות הדיור לשנת 2014 ויינקטו צעדים הבאים: לא יפורסמו מודעות לרבות מודעות של משרד השיכון (מחיר מטרה) לשנת 2014; לא ייקבעו זוכים במכרזים; אין לקדם/לאשר עסקות המכילות יחידות דיור ואשר נכללות בתכנית השיווק של שנת 2014.