"זכותנו להתפלל בהר הבית. אף אחד לא בא לפוצץ מסגדים"

שמעון ריקלין, אקס נער גבעות, הוא אחד המתמודדים המסקרנים על מקום ברשימת הבית היהודי לכנסת ■ דרור פויר תפס מקום בוולבו שלו בדרך לסיור פריימריז ביישובי הדרום

שמעון ריקלין / צילום: אלון רון
שמעון ריקלין / צילום: אלון רון

"בוא נתערב על ארוחת ערב שנתניהו לא ראש הממשלה הבא". כך אומר שמעון ריקלין, המתמודד בפריימריז במפלגת "הבית היהודי". ריקלין, אקס נער גבעות כאמור וכיום תושב מעלה מכמש, מזרחית לרמאללה, הוא איש עסקים - נדל"ן בעיקר - עיתונאי, פובליציסט ופאנליסט עסוק בשלל ערוצי התקשורת.

בביקור בירוחם, ריקלין עושה טעות של מתחילים ומשווה בין ירוחם ליו"ש. "אם שם הצלחנו", הוא אומר, "גם פה אפשר לעשות אימפריה". הוא מנסה להסיט את השיחה להתיישבות, אבל זה לא עובד פה יותר. כך גם הניסיון שלו בתקשורת. "אתם באים, עושים לידנו 'וי' וממשיכים הלאה", אומרים התושבים.

"מה אתם רוצים", מנסה ריקלין. "כסף", הם עונים.

ריקלין מדבר גם על העליות להר הבית ואומר: "מטרידה אותי מאוד סוגיית הריבונות. זכותנו לעלות להר הבית, להתפלל בהר הבית. זה שלא נותנים לנו את הזכות הזו - זו אפליה... מקום להתפלל יהיה נפלא... פעם גם לא יכולנו להתפלל בכותל, אמרו שזה יבעיר את המזרח התיכון. גם על מערת המכפלה אמרו את זה. בואו נתחיל בהסדרת ביקורים בהר. נחליט כולנו מה אנחנו רוצים, ביחד. אני משוכנע שהמועצה הזו שתקום תחליט מה שתחליט, ואני בטוח שהערבים יקבלו את זה... אף אחד לא בא לפוצץ מסגדים".

*** הכתבה המלאה - במגזין G