צפו: גשם של כסף בהונג-קונג - "הנהגים עצרו והעמיסו שטרות"

עשרות עוברי אורח ונהגים בהונג-קונג היו עדים למחזה של פעם בחיים - שטרות כסף בשווי 35 מיליון דולר מקומי התעופפו באוויר ונערמו על הכביש ■ אך תוך שעות בודדות איימה המשטרה כי מי שלא יחזיר את הכסף, ייחשב למי שביצע גניבה

הונג קונג, עושר / צלם רויטרס
הונג קונג, עושר / צלם רויטרס

עשרות האנשים שהתמזל מזלם להיות אתמול (ד') ברובע המסחר של הונג-קונג סמוך לשעה שתיים בצהריים לא האמינו למראה עיניהם: שטרות כסף בשווי מיליוני דולרים התעופפו מתוך משאית הובלת מזומנים, והתפזרו על הכביש.

עוברי האורח ההמומים, כמו גם הנהגים שנסעו לצד משאית המזומנים, לא היססו ופרצו לכביש בריצה על מנת לאסוף את השטרות. "לכולם הייתה את אותה הבעה על הפנים", סיפר עד ראייה. "כולם היו כמו ילדים קטנים שיודעים שהם עושים מעשה שובב".

עד ראייה אחר הוסיף כי "הולכי הרגל אספו כמה כסף שהם יכלו לסחוב בידיהם, והנהגים עצרו את הרכבים והחלו להעמיס אותם בשטרות". בסך הכל התפזרו על הכביש שטרות בסכום משוער של 35 מיליון דולר מקומי, שווה ערך לכ-4.5 מיליון דולר אמריקני.

התקלה היקרה - והמשמחת עבור מי שהצליח לאסוף את הכסף - נגרמה ככל הנראה בשל פגם בדלת האחורית של משאית ההובלה שנשאה מזומנים בשווי 525 מיליון דולר מקומי בשטרות של 500 דולרים.

אך ההתלהבות ממה שסוקר בתקשורת המקומית כ"קסם של חג המולד" התקררה במהרה, לאחר שהרשויות בהונג-קונג פרסמו הודעה לציבור בה ביקשו להחזיר את הכסף אל המשטרה. "מי שישאיר את הכסף בידיו עלול להיחשב כמי שביצע עבירת גנבה - פשע חמור ביותר", אמר מפקח המשטרה המקומי. מעניין כמה ייבהלו מהאיום הזה.