סקר הפרסומות: 9 מיליון - הכי אהובה השבוע; קוקה-קולה - הזכורה

גיאוקרטוגרפיה: הפרסומות של בנק מזרחי-טפחות ושל נספרסו נכנסו לדירוג למרות שכלל לא שודרו השבוע

בראש טבלת הפרסומות האהובות ביותר מדורגת, זה השבוע השלישי ברציפות, הפרסומת של חברת הביטוח 9 מיליון, באמצעות משרד הפרסום גליקמן-נטלר-סמסונוב. בפרסומת נראית שני כהן, הפרזנטורית הקבועה של החברה, בדמותה כמזכירה של סוכן הביטוח שוקה, כשהיא יושבת עם לקוח במסעדה ומנסה להרוס בדרכים יצירתיות הצעה שקיבל מחברה מתחרה. שיעורי האהדה לפרסומת גבוהים ב-10% מהממוצע החצי-שנתי של הפרסומות המובילות, העומד על 22.4%.

בראש טבלת הפרסומות הזכורות ביותר מדורגת השבוע הפרסומת של חברת קוקה-קולה למוצר קוקה-קולה מיני, באמצעות קבוצת דחף. בפרסומות, שגרסה שלה שודרה כבר בעבר, נראות דמויות מצוירות היוצאות מבקבוקי הקולה ומשחקות משחקים שונים. שיעורי האהדה לפרסומת נמוכים ב-40% מהממוצע החצי-שנתי של הפרסומות המובילות, העומד על 9.7%.

איציק השקו, סמנכ"ל קבוצת גיאוקרטוגרפיה, מציין השבוע את הפרסומת של חברת אספרסו קלאב שבה הופיע חקיין של ג'ורג' קלוני, הפרזנטור של חברת נספרסו, אשר ככל הנראה השיגה את האפקט ההפוך מהצפוי והובילה לכניסתה למדד של הפרסומת המקורית לנספרסו, למרות שזו לא שודרה כלל במהלך השבוע החולף.

עוד יצוין כי גם הפרסומות לבנק מזרחי-טפחות נכנסה השבוע למדד למרות שלא שודרה כלל בתקופת הבדיקה.

קמפיין קבוצת שטראוס לקפה טורקי עלית, באמצעות משרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי, הוא המושקע ביותר מבחינה תקציבית מבין כל הקמפיינים, הפרסומות והחסויות ששודרו במהלך השבוע האחרון, עם השקעה של כ-1.7 מיליון דולר (לפי נתוני יפעת בקרת פרסום). הקמפיין המושקע ביותר בשבוע שעבר היה של חברת yes, עם השקעה נמוכה יותר, של כ-1.1 מיליון דולר.

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה עוד כי מספר הפרסומות והחסויות אשר שודרו השבוע גבוה במעט ממספרן בשבוע שעבר, ועומד על 583 (לעומת 572 בשבוע שעבר).

לעומת זאת, סך התקציבים שהושקעו השבוע בקמפיינים הפרסומיים נמוך מזה שהושקע בשבוע שעבר, ועומד על כ-40.6 מיליון דולר (לעומת כ-42.5 מיליון דולר שהושקעו בשבוע שעבר).

פרסומות אהובות וזכורות 25/12/14
 פרסומות אהובות וזכורות 25/12/14