שיקום הקרקע בעקבות דליפת הנפט יעלה כ-17 מיליון שקל

התוכנית של סגן השר להגנת הסביבה, אופיר אקוניס, כוללת גם תוספת כוח-אדם לטיפול בקרקעות מזוהמות ושיקום אוכלוסיית בעלי החיים שנפגעו

דליפת הנפט בערבה  / צילום: רחלי זבולוני
דליפת הנפט בערבה / צילום: רחלי זבולוני

ביום ראשון הקרוב יגיש לממשלה סגן השר להגנת הסביבה, ח"כ אופיר אקוניס, תוכנית לשיקום הערבה ושמורת הטבע "עברונה" בעקבות אירוע דליפת הנפט בבאר אורה. על פי ההצעה, תקצה הממשלה כ-17 מיליון שקל ותוספת כוח אדם לטיפול בקרקעות מזוהמות ושיקום אוכלוסיית בעלי החיים שנפגעו.

כמו כן תוקם מנהלת שתפקח על פעולות השיקום והניטור ותגיש דיווח אודות פעילותה, בהתאם לתכנית שתאושר על-ידי המשרד להגנת הסביבה. התוכנית תכלול סקרים סביבתיים לבדיקת השפעות סביבתיות בערבה ובמפרץ אילת, טיפול בטכנולוגיות מתקדמות לשיקום הקרקע, טיפול בבעלי חיים בסכנת הכחדה שהושפעו מהדליפה ובניית גשרי מעבר לבעלי חיים מעל כביש הערבה.

עו"ד עמית ברכה, מנכ"ל 'אדם טבע ודין': "הצעת המחליטים מתעלמת מהאחריות הישירה של חברת קצא"א לאסון האקלוגי, היא מתכחשת לעקרון המזהם משלם, אינה מטילה חובת ערבויות ובטחונות למניעת מקרים מסוג זה בעתיד ומותירה על כנה את המשך ההתנהלות החסויה של קצא"א, כך שאסון זהה או חמור יותר עשוי להתרחש שוב מחר בבוקר והפעם בקרבת ריכוזי אוכלוסין".