"כשלא נותנים עבודה למבקשי המקלט - הם הולכים לפשע"

ח"כ מיקי לוי ("יש עתיד") בישיבת מועצת התאחדות המלונות שהתקיימה הבוקר במלון דן פנורמה בת"א: "אם תינתן לי האפשרות לבחור בין משרד התיירות למשרד אחר, אני אומר לכם בכל פה, שאבחר דווקא במשרד התיירות"

"אם תהיה לי אפשרות - אשמח להיות שר התיירות", כך אמר ח"כ מיקי לוי ("יש עתיד") בישיבת מועצת התאחדות המלונות שהתקיימה הבוקר במלון דן פנורמה בתל אביב. "אם תינתן לי האפשרות לבחור בין משרד התיירות - למשרד אחר, נאמר המשרד לביטחון פנים, כי ידוע שכל ניצב חולם לחזר ולפקד על הגוף ממנו יצא, אני אומר לכם בכל פה, שאבחר דווקא במשרד התיירות. המשרד קרוב לליבי. זה משרד כלכלי ויש הרבה מה לעשות בו", אמר למלונאים.

עוד אמר לוי כי בימים בהם שימש כמפקד מחוז ירושלים של המשטרה נחשף למצוקת בתי המלון בעיר במהלך האינתיפאדה. "יש חשיבות לשקט בטחוני כדי שהענף שלכם, המלונאות, שהוא מנוע צמיחה במשק, יפרח. אתם חווים משבר בגלל כמה אירועים בירושלים, וקודם לכן בגלל 'צוק איתן'. אני לא מאמין שמחר בבוקר יהיה שלום, אבל מספיק שתתכנס ועידה אזורית כדי לדון בהסכם - זה לכשלעצמו יביא שקט לאזור".

לוי, לשעבר סגן שר האוצר, גם התייחס להעסקת מבקשי המקלט בבתי המלון: "בניגוד לפקידי האוצר, אני בכובע האחר שלי רואה שכשלא נותנים עבודה למבקשי המקלט - הם הולכים לפשע, לאונס, גניבות לאלימות, ולכן, עד שנמצא פתרון - צריך לתת להם עבודה. זה לא פשוט לשכנע מול גורמים שונים במשרד הפנים ובגופים אחרים, אבל אני חושב שאי אפשר להלחם על עזיבתם את הארץ דרככם".

"התחלתי לחפש עבור 1500 העובדים באילת ו- 900 העובדים בים המלח - איזה מתווה יכול להימצא כדי לא להעמיס עליכם עוד הוצאות בשכר המשולם להם. מולי הייתה סוללה של פקידי אוצר קבעה שאני פוגע בניסיונות המדינה להוציא אותם מחוץ לגבולות המדינה. אבל בחנתי הסדרים שונים. אולי הפחתה, אולי פתרון אחר שיקל עליכם".