בעקבות הדור הרביעי: קפיצה במהירות הגלישה בגולן טלקום

מהירות הגלישה הממוצעת על-פי האינדקס של OOKLA בגולן טלקום קפצה ל-7.4 מגה ביט בממוצע, לעומת הוט שנשארה עם 5 מגה בגלל שלא השיקה דור רביעי ■ פרטנר ממשיכה להוביל במהירות גם בחודש דצמבר

מיכאל גולן / צילום: דור מלכה
מיכאל גולן / צילום: דור מלכה

השקת הדור הרביעי בגולן טלקום, הקפיצה את מהירות הגלישה של הלקוחות וכעת גולן עקפה את הוט מובייל והיא החברה הרביעית בשוק בכל הקשור למהירות גלישה ממוצעת, כך עולה מאינדקס מהירות הגלישה של OOKLA בחודש דצמבר.

המדד מצביע על המשך ההובלה של פרטנר במהירות הגלישה, במקום השני סלקום ופלאפון נמצאת במקום השלישי. עד נובמבר הוט מובייל ישבה במקום הרביעי ואולם כאמור, השקת הדור הרביעי בגולן טלקום הקפיצה אותה למקום הרביעי והותירה את הוט מובייל אם מהירות ממוצעת מאד נמוכה של 5.16 מגה ביט בלבד.

המהירות הממוצעת אצל לקוחות פרטנר הייתה 8.61 מגה, בסלקום 8.37, פלאפון עם 8.2 וגולן עם 7.49 מגה. מכיוון שלקוחות גולן יושבים על רשת סלקום יש להניח שמהירות הגלישה בגולן תלך ותשתחווה למהירות בסלקום בחודשים הבאים.

על כל פנים אחת המגמות המעניינות במדד החודש היא שהמהירות הממוצעת בישראל ירדה. החודש המהירות הממוצעת עומדת על 8.18 מגה, ובחודש שעבר המהירות הראתה 8.64 מגה ביט. אוקטובר היה חודש השיא שבו המהירות הייתה 8.68 מגה ביט.

קשה להסביר את התופעה, שכן החברות פורסות יותר ויותר אנטנות דור רביעי ומגדילות את הכיסוי, ולכן לכאורה מגמת הגידול הייתה אמורה להימשך. יחד עם זאת ייתכן שבגלל שהדור הרביעי כבר הושק (אם כי באופן מוגבל) בישראל, ישנם פחות דגימות שמבצעים המשתמשים שחווים גידול במהירות, ושרוצים להדגיש זאת, לעומת משתמשים שדוגמים את המהירות כאינדיקציה שלילית למהירות מופחתת. נסביר שהאינדקס עובד בשיטה של איסוף נתונים מהמשתמשים שמבצעים בדיקת מהירות בכל הארץ.