אקסלנס: סקטור הגז-נפט עשוי להניב תשואה עודפת

הכלכלן הראשי של בית ההשקעות: נראה כי גם הסיכון הרגולטורי וגם מחירי הנפט באים לידי ביטוי בשווי הנוכחי של שותפויות הגז

קידוח   / צלם: חיים אזולאי
קידוח / צלם: חיים אזולאי

אקסלנס ממליץ היום (ב'), במסגרת הסקירה השבועית, להתחיל ולהיחשף למניות הגז הישראליות לאחר סערת הממונה על ההגבלים העסקיים בשבוע שעבר. "נראה כי גם הסיכון הרגולטורי וגם מחירי הנפט באים לידי ביטוי בשווי הנוכחי של השותפויות, ולבעלי אורך השקעה ארוך טווח, חשיפה לסקטור עשויה להניב מהנקודה הנוכחית תשואה עודפת. עם זאת, בטווח הקצר, התנודתיות עשויה להכתיב את המגמה במסחר במגזר זה, והמסחר יתאפיין בסטיות תקן, כאשר מחיר הנפט הנמוך צפוי להעצים את האפקט השלילי", כך כותב יניב חברון, הכלכלן הראשי של אקסלנס.

לדברי חברון, "הטלטלה ביחידות ההשתתפות של הסקטור עשויה לשנות כיוון הודות לשני פרמטרים עיקריים: האחד, דיווח כי חברת הגז והנפט הממשלתית של הודו מעוניינת לרכוש נתח במאגר הגז "לוויתן". השני - סבירות לא מבוטלת כי השותפויות והממונה על ההגבלים ימצאו נוסחת פשרה להסדרה רגולטורית של הבעלות על המאגרים בחופי ישראל".

חברון התייחס גם לרגיעה היחסית בשווקים, על רקע המשבר ברוסיה והטלטלה במחירי הנפט. "מדדי המניות דילגו בנתיים מעל המשבר ברוסיה, אבל התמונה הזו עשויה לתעתע. המשבר ברוסיה לא ייעלם בין רגע, במיוחד לא כאשר המהנדסים שלו ממשיכים בתוכניות כרגיל. רק בשבוע שעבר ראינו את נשיא ארה"ב מאפשר לקונגרס להחליט על סנקציות נוספות כנגד רוסיה, וגם באירופה נשמעו קולות ניציים יותר. בנוסף קשה לראות מדוע ב-OPEC ירדו מהעץ בשלב כל כך מהיר, מנגד ארה"ב לא תוותר במהרה ובמידה והכל זה בכלל קונספירציה כדי לפגוע ברוסיה ואיראן, אזי היא תמשך עוד זמן רב. בדיוק מסיבה זו אינני ממליץ לנסות ולזהות הסתברות להידרדרות נוספת אלא פשוט להניח שהיא קיימת".

יחד עם זאת, ממליצים באקסלנס להתרכז בהזדמניות שנוצרו ולתכנן אולי גם כיצד לפעול במידה ויווצרו הזדמניות נוספות. "רכישת מניות אנרגיה שכפי שרבים מחפשים כרגע, עשויה להתגלות כהזדמנות השקעה לא רעה בכלל ובמחיר מבצע. יחד עם זאת אנחנו חוזרים ואומרים - 'או שמחירי הנפט אכן יעלו ויתייצבו מעל מחירים של 70 דולר בשבועות הקרובים או שמדדי המניות חוזרים לרדת. במילים פשוטות יותר לונג נפט ומניות אנרגיה ושורט מדד מניות (לא ביחסים שווים כמובן)", נכתב.