תביעה נגד מצמן את מרוץ: אופני Specialized נשברו בטריאתלון

החברה בתגובה: "האופניים אושרו לפי התקן"

רוכב אופניים תובע את היבואנית חברת מצמן את מרוץ בעקבות התרסקות במהלך טריאתלון - לטענתו, כתוצאה משבר שנוצר בשלדת האופניים. עוד הוא תובע את יצרן האופניים, חברה אמריקאית עולמית מקליפורניה, בגין נזקיו.

מכתב התביעה שהוגש לבית משפט השלום בראשון-לציון, באמצעות עו"ד אסף עוזירי ממשרד מרקמן את טומשין, עולה כי במהלך השתתפות בטריאתלון תל-אביב שנערך ביוני 2013, בעת רכיבה על אופניים מקצועיות במהירות של כ-50 קמ"ש, התרסק התובע, וזאת בשל שבר שנגרם בחלק המחבר את הגלגל הקדמי אל השלדה.

עקב החבלה נגרם לתובע, לטענתו, שבר בארובת עין שמאל, שבעקבותיו הוא סובל מפגיעה בראייה, מכאבי ראש ומסחרחורות המקשים על תפקודו כשף בבית-מלון.

חוות-דעת של מומחה בתחום חקר המתכות קובעת בכתב בתביעה כי התאונה קרתה כתוצאה מכשל בייצור האופניים, וכי קיים דמיון מפליא למקרים בגינה הוצא Recall לדגמים אחרים של אופניים שיוצרו על-ידי אותו היצרן בעבר.

המומחה קבע כי הסיבה להיווצרות השבר באופניים קשורה בכשל בייצור, וכי במהלך הבדיקה של שלדת האופניים נמצאה כמות פגמים דומים רבה באזורים נרחבים - ולטענתו, היצרן לא עמד בהוראות תקן בינלאומי ISO 4210 משנת 1996 ותקן אירופאי EN 764 משנת 2005 החלות עליו.

בנוסף לאחריות היצרן, קובע המומחה כי במקרה שיבואן האופניים היה מקיים את הוראות התקן הדורש בדיקת התעייפות של האופניים, ניתן היה לגלות את הפגמים הפנימיים מראש.

התובע מבקש שבית המשפט יורה לפצותו לפי פקודת הנזיקין, או לחלופין לפי חוק מוצרים פגומים, בגין נזקיו באופן שאף ירתיע מפני רשלנות לכאורה של יבואן גדול של אופניים לארץ ויצרן אופניים עולמי כלפי קהל לקוחותיהם, אשר שילמו ומשלמים עשרות אלפי שקלים עבור אופניים מתוצרתם.

מצמן את מרוץ: "הניסיון מצביע על אפס תקלות בדגם זה"

תגובת מצמן את מרוץ: "האופניים שרכש התובע הם מתוצרת חברת Specialized, שהינה יצרן האופניים המקצועיים המתקדם והמוביל בעולם. ליצרן וללקוחות יש ניסיון מעולה ואפס תקלות באותו דגם. בדגם אחר לחלוטין מזה שרכש התובע היה חשש לתקלה, ומיד כשעלה החשש, הוזמנו כל רוכשי האופניים להחליף את החלק הבעייתי. בעניין זה פעל היבואן באופן מיידי, לשביעות-רצונם המלאה של בעלי האופניים.

"אין כל קשר בין קריאת השירות לבעלי האופניים מדגם זה לבין התקלה שאירעה באופניים של התובע, כפי שנטען בכתב התביעה. התקן שהתובע מתייחס אליו בכתב התביעה אינו חל על אופני כביש תחרותיים, אלא על אופני עיר ואופני ילדים. האופניים שרכש התובע אושרו על-ידי מכון התקנים לפי תקן ישראלי מחמיר בהרבה, וטענות התובע בעניין זה משוללות כל יסוד והיגיון".