ועדת הכספים אישרה תקציב חלקי לפעילות "דירה להשכיר"

ועדת הכספים אישרה העברת 15 מיליון שקל לפעילות חברת "דירה להשכיר" ■ התקציב המלא שהתבקשה ועדת הכספים לאשר לחברה הממשלתית שהוקמה על ידי שר האוצר המפוטר יאיר לפיד עמד על 36 מיליון שקל

תכנית הנדל"ן דירות חדשות / צילום: תמר מצפי
תכנית הנדל"ן דירות חדשות / צילום: תמר מצפי

לאחר תקופה קצרה של אי בהירות בנוגע להמשך פעילותה של החברה הממשלתית דירה להשכיר, וזאת עקב אי העברת כספים לפעילות שוטפת של החברה לפני שבוע וחצי, אישרה היום (ב') ועדת הכספים של הכנסת העברה חלקית של תקציב החברה. מדובר באישור להעברת 15 מיליון שקל לחברה הממשלתית.

נזכיר כי התקציב המלא שהתבקשה ועדת הכספים לאשר לחברה הממשלתית שהוקמה על ידי שר האוצר המפוטר יאיר לפיד עמד על 36 מיליון שקל. הסכום היה אמור להיות מועבר כבר בתחילת השבוע שעבר אולם התנגדות של ועדת ההסכמות של הקואליציה והאופוזיציה, שאמורה לאשר נושאים לדיון בוועדות הכנסת בזמן פגרת הבחירות, דחתה את אישור העברת התקציב.

הסכום הכולל בסך 36 מיליון שקל מורכב מהון עצמי לצורך פעילות החברה בשנת פעילותה הראשונה וכן 8 מיליון שקל לפעילות השוטפת של החברה בכל אחת מהשנתיים הקרובות. נציין כי ועדת ההסכמות הסכימה היום, לאחר מו"מ שהתקיים בשבוע האחרון, לאשר את קיום ההצבעה על העברתם של 15 מיליון שקל שישמשו לתשלום שכר העובדים בחברה ולפעילותה השוטפת.

עוד נציין כי גם אישור העברת התקציב החלקי היום בועדת הכספים לא עבר בקלות כאשר עם תחילתו של הדיון בוועדת הכספים התברר כי נושא אישור התקציב לחברה הממשלתית לא הופיע בסדר היום, וזאת חרף הסכמות שהושגו בעניין. נציגי מפלגת יש עתיד בוועדת הכספים מחו על כך והודיעו כי אם ההעברה התקציבית לא תאושר, יתנגדו האחרונים לכל הנושאים האחרים שיידונו בוועדה. כאמור, מאוחר יותר עלה הנושא לדיון ואושר פה אחד על ידי חברי הועדה.

מחברת 'דירה להשכיר' נמסר היום כי: "עכשיו, לאחר שכל סיעות הבית אישרו פה אחד את התקציב להפעלת החברה היא יכולה להמשיך ולממש את כל התוכניות שעל הפרק".

נזכיר כי נכון להיום מטפלת החברה הממשלתית במכרז להשכרה לטווח ארוך בחיפה שעתיד להיסגר להצעות ב-8 לינואר. בנוסף, עובדים אנשי החברה על קידום מכרזים נוספים ועל הפעלת תוכנית שאושרה בקבינט הדיור לפני מספר חודשים לרכישת זכויות לפרויקטים למגורים שטרם נבנו מקבלנים ובנייתם באופן עצמאי כפרויקטים להשכרה ארוכת טווח. על פי תוכנית זו תקדם "דירה להשכיר" את בניית הפרויקטים האמורים, תתפעל אותם ותציע אותם למכירה בסוף הדרך לגופים מוסדיים. לצורך פעילות זו אישרה ועדת הכספים לפני מספר שבועות תקציב של 200 מיליון שקל לחברה שישמש אותה כהון עצמי לרכישת הזכויות בפרויקטים.

חבר הכנסת בועז טופורובסקי ממפלגת יש עתיד שנכח היום בוועדת הכספים אמר: "אני שמח שגם מהצד של נתניהו וגם מהצד של 'העבודה' התעשתו, הקשיבו להתראות של יש עתיד ואפשרו ל'דירה להשכיר' להמשיך לפעול. האישור ברגע האחרון מאפשר לשלם משכורות לעובדים שכבר עובדים מספר חודשים בחברה, להמשיך את המכרזים שכבר יצאו לדרך ולאפשר בנייה להשכרה. ההחלטה הזו היא הבעת אמון בפרויקט ואני קורא למנהלי החברה ליישם במהרה את החזון של בניית 150 אלף יחידות דיור להשכרה לטווח ארוך".