ילין לפידות מופסד 42% על ההשקעה בבריינסוויי

קרנות בית ההשקעות השקיעו בהנפקה פרטית במארס 41 מ' ש' ממפתחת הקסדה לטיפול בדיכאון

יאיר לפידות / צלם: איל יצהר
יאיר לפידות / צלם: איל יצהר

בית ההשקעות ילין לפידות, שבדרך כלל מפגין תשואה עודפת מול מתחריו, נכווה לפי שעה בהשקעתו בחברת הביומד בריינסוויי, המפתחת קסדות מגנטיות לטיפול בדיכאון. מדובר בהשקעה של 41 מיליון שקל שביצע בית ההשקעות באמצעות הנפקה פרטית בחודש מארס השנה, ושעליה הוא מופסד כיום 42%.

קרנות בית ההשקעות רכשו אז מניות המהוות 5.09% מחברת המכשור הרפואי, במחיר של 53 שקל למניה. היום נסחרה המניה ב-30 שקל בלבד, מחר המשקף שווי חברה של 460 מיליון שקל.

ההשקעה של ילין לפידות (שהפך באותה תקופה לבעל עניין במספר חברות ביומד נוספות - איתמר מדיקל, מדיקל קומפריישן ואינסוליין) נועדה לתמוך בבניית מערך המכירות של בריינסוויי בארה"ב. לפני מספר ימים הודיעה החברה על פרישתו של המנכ"ל עוזי סופר, ועל שינוי שיטת השיווק בארה"ב, כלומר נראה כי ההשקעה לא השיגה את יעדיה.

בתשעת החודשים הראשונים של 2014, שנת המכירות המלאה הראשונה שלה, רשמה בריינסוויי הכנסות של 8 מיליון שקל, והפסד של 17.2 מיליון שקל. ההכנסות מעידות על ביסוס פעילותה בארה"ב, אך לא במהירות המצופה.

סופר אמר באמצע 2013, כי הוא מעוניין לראות 120-130 מערכות פועלות עד סוף השנה, אולם לפני כחודש, שנה אחרי תאריך היעד לתחזית המקורית, דיווחה החברה על השלמת התקנת 101 מערכות.

פרישתו של סופר נועדה ככל הנראה לשם החלפתו במנכ"ל בעל אוריינטציה לשיווק, ועם ניסיון בעבודה בשוק המכשור הרפואי האמריקאי, וכן עם ניסיון בשוק ההון שם, שאליו מכוונת החברה. סופר, שניסיונו לפני בריינסוויי הוא בעיקר ניהול בתעשייה המקומית, הצליח מאוד בעצם הבאת החברה עד הלום, אולם בשלב המאתגר הנוכחי, היא מחפשת מנכ"ל חדש.

דווקא סביב התקופה שבה השקיע ילין לפידות בחברה, מימשו כמה בעלי עניין את מניותיהם, במחיר שהתברר בדיעבד כגבוה. סופר עצמו מכר מניות בעסקה מחוץ לבורסה תמורת 9.2 מיליון שקל, בשער של 60 שקל למניה. חגי אבנר, ממייסדי החברה ודירקטור בה, מכר מניות בשווי 5.7 מיליון שקל, ויפתח רוט, דירקטור ואחד הממציאים של הטכנולוגיה, מכר ב-1.4 מיליון שקל. מאז שחלה ירידה במחיר באוגוסט, החלו בעלי העניין לרכוש מניות.