מיתוג מחדש לקוסט 365; תצא במבצעים אגרסיביים

בעלי הרשת החדשים רכשו שני סניפים שכונתיים במודיעין שייחנכו בקרוב ■ מהלך המבצעים של הרשת, ששמה ישונה ל"קוסט", ייפתח ביום חמישי

כחודש אחרי רכישת רשת הסופרמרקטים קוסט 365 מידי קבוצת המשביר, הבעלים החדשים משנים את שם הרשת, פועלים להרחבתה ונערכים לפתיחת חזית מחירים חדשה.

ל"גלובס" נודע, כי שם הרשת ישונה ל"קוסט", זאת מכיוון ששמה הקודם, "קוסט 365", זוהה עם המשביר לצרכן. בשם החדש מבקשים הבעלים גם להידמות לרשת הקלאב האמריקאית קוסקו, הידועה במחיריה הזולים.

עוד נודע כי הבעלים החדשים רכשו שני סניפי מינימרקט שכונתיים בעיר מודיעין - ברחוב עמק איילון וברחוב האודם, ואלה ייחנכו בחודש הקרוב.

ברשת מתכננים גם לפתוח במלחמת מחירים החל מיום חמישי הקרוב, וזאת במטרה להגדיל לאלתר את תזרים המזומנים של הרשת, ומתוך הבנה כי הרשת זקוקה לחשיפה על מנת להתרומם.

בתחילת נובמבר 2015 דיווחה קבוצת המשביר כי היא מחסלת את פעילות הסופרמרקטים, לאחר שמכרה את הסניף בכרמיאל לרמי לוי ואת יתר הפעילות לחברת קראוד מי (85%), שבה מחזיקים יאיר פיליפ ודב צימברג, ולנסים חסן - המנכ"ל הקודם והנוכחי של הרשת (15%).

לדברי חסן, כלל מניות הרשת מוחזקות כיום על-ידו בנאמנות. פעילות הרשת מתנהלת כיום עם 3 סניפים: בפתח-תקווה, בעפולה ובכפר-סבא.

"אנחנו עושים מהפכה בשוק הקמעונאות ומביאים בשורה אחרת שיראו אותה ביום חמישי", אומר חסן.

- היו עד כה הרבה מלחמות מחירים. מה יהיה שונה?

"אני מפרגן לכולם. אני בייחסים מצוינים עם רמי לוי ואוהב אותו. אני גם מגיע לפתיחה של הסניף שלו בכרמיאל. רמי לוי היום הוא חבר יקר, שסגר איתי את העסקה לרכישת הסניף בכרמיאל ועמד בכל מילה שהבטיח".

- הספקים אומרים שהם לא מממנים את המבצעים שתציעו.

"הספקים מתנהגים איתנו יפה ותומכים בנו. אני לא אמרתי שהם מממנים. אין בעיה של כסף".

- כמה שילמתם על הסניפים במודיעין?

"זו עסקה מסובכת. שילמנו עמלה ומוניטין".

לדברי ספקים, לקוסט 365 נותרו חובות כלפיהם, שחלק מהם שולמו היום, אך מסיבה זו חלקם החליט שלא לעבוד עם הרשת החדשה עד לסילוק החובות.

על כך אומר חסן: "יש כסף שעבר מהמשביר לקבוצה הרוכשת. כל הספקים קיבלו כסף. מי שיש איתו בעיה של כסף, זו בעיה בהתחשבנות מולו, וזה קיים בכל רשת. יש ספקים שאני לא רוצה לעבוד איתם, ויש ספקים שלא עבדו איתנו בתקופת המשביר ועכשיו כן עובדים איתנו. הבעלים החדשים, כולל אותי, לא חייבים כסף לאף אחד".

חסן אומר כי בנוסף לסניפים שנרכשו במודיעין, הרשת מתכננת לפתוח בשנה הקרובה 5 סניפים נוספים: בתל-אביב, בגבעת-שמואל, ברחובות, באשקלון ובחדרה. בשנת 2016 ייפתחו סניפים גם בחדרה ובנתניה. בכל המקרים, פרט למודיעין, מדובר בסניפים שהיו אמורים להיפתח על-ידי קבוצת המשביר, שהרוכשים החדשים נכנסו בנעליה.