זוכה במכרז של עירית ת"א לבניית פרויקט דיור בר השגה ביפו

חברת משה חדיף בניין והשקעות תשלם 700 אלף דקל בלבד למגרש המאפשר בניית 24 יחידות דיור בנות השגה

רון חולדאי / צילום: תמר מצפי
רון חולדאי / צילום: תמר מצפי

מועצת עיריית תל אביב-יפו אישרה אתמול (ב') את זכייתה של חברת משה חדיף בניין והשקעות במכרז לבניית דיור בר השגה ביפו. נציין כי הצעה זו הייתה היחידה שהוגשה למכרז. מדובר במכרז אותו פרסמה העירייה לפני מספר חודשים שביקש מיזמים וקבלנים להגיש הצעות לבניית פרויקט דיור בר השגה ברחוב מיכאלאנג'לו 15 ו-17 בעיר, פרויקט המיועד לאוכלוסייה הערבית. הפרויקט כולל 24 יחידות דיור בבניין בן שלוש קומות אותו יבנה הזוכה במכרז. נציין כי כל יחידות הדיור מיועדות לדיור בר השגה ובמסגרת המכרז נקבע מראש כי הדירות ייבנו בשטח ממוצע של כ-65 מ"ר ומחיר הדירות יעמוד על בין 730 אלף שקל למיליון שקל.

המכרז התייחס למגרש בשטח 900 מ"ר ברחוב מיכאלאנג'לו וההצעה הזוכה עמדה על 700 אלף שקל בלבד (לא כולל מע"מ). נציין כי אומדן העירייה לשווי הקרקע במקום עמד על 720 אלף שקל, אומדן שהיה אמור להוות כמעין מחיר מינימום במכרז, אולם ועדת המכרזים של העירייה החליטה לאשר את ההצעה שעמדה על 20 אלף שקל פחות מהאומדן, ככל הנראה בשל העובדה שלא היו הצעות נוספות.

הדירות שתקים החברה בפרויקט יימכרו לזכאים מקרב האוכלוסייה הערבית ביפו בהתאם לקריטריונים שתקבע מועצת העיר. מעיריית תל אביב יפו נמסר היום כי על השטח חלות תב"ע ותכנית עיצוב מאושרות, כאשר הליך הוצאת היתרי הבניה יחל באופן מיידי, לאחר אישור הזוכה על ידי מועצת העירייה, כאשר צפי התחלת הבניה הינו במהלך שנת 2015. עוד נמסר מהעירייה כי במקביל להוצאת היתרי הבנייה והליך הבנייה יגובשו גם הקריטריונים לזכאות.

"לקחנו על עצמנו בשנים האחרונות לקדם את נושא דיור בר ההשגה", אמר היום ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי, "פרויקטים נוספים נמצאים כעת בהליכי אישור ובניה. הפרויקט ביפו שיוצא כעת לדרך ייחודי בכך שהוא מייעד דיור בר השגה לקהילה הערבית ביפו, אשר לה מאפיינים ייחודיים. יש לזכור שהמאמץ העירוני יכול לשמש מודל אך לא לפתור את הבעיה באופן כללי. לכן, אני מצפה מממשלת ישראל לעגן את נושא דיור בר ההשגה ולהקצות את הקרקע הנדרשת באופן שישפיע על כלל הציבור".