"הכנסת היא בועה": דרור פויר בפאב עם "יש עתיד"

האח של אתמול הוא הקיצוני המסוכן של מחר, הפרטנר של אתמול הוא האויב של היום

עופר שלח / צילום: דן מילר
עופר שלח / צילום: דן מילר

יום ראשון בערב, פאב סילביה באמפר בתל אביב. עוד מעט יתחיל פה חוג בית עם ח"כ עופר שלח, יו"ר סיעת יש עתיד. בכניסה לוקחים מכל אחד מספר טלפון ופעילים בחולצות של יש עתיד שואלים אם "כבר הצטרפת אלינו". בקהל צעירים ובלונדיניות. פוסטרים של יש עתיד מהבחירות הקודמות מונחים בערימה בפינה ושניים ממובילי המטה התל אביבי, איתי ונמרוד, מנחים את הקהל ומרביצים בו מוטיבציה.

"אנחנו סיירת", אומר איתי, "נכון שאי אפשר לכבוש את דרום לבנון רק עם סיירת, אבל הסיירת באה קודם". אני כמעט נעמד להצדיע. נמרוד אומר שזה מאוד נחמד שכולם פעילים בפייסבוק, אבל זה לא מספיק, ושכל אחד פה צריך למצוא שלושה "סופר קונקטורים", כלומר אנשים שיש להם המון חברים והשפעה ברשת, ולהביא אותם.

המקום מתמלא. אני פוגש בחורה נחמדה נורא בשם זוהרית שורק, יו"ר המטה הגאה במפלגה. "אני לא הסיפור פה", היא אומרת כשאני מציע לה להצטלם, אבל מקפידה מאוד על איות נכון של שמה ונעתרת לבסוף. הפעילים שאני מדבר איתם דוחים מכול וכול את הנרטיב התקשורתי של מפלגה בקריסה ומפנימים טוב-טוב את הנרטיב החדש של יש עתיד: הפרטנר של אתמול הוא האויב של היום, האח של אתמול הוא הקיצוני המסוכן של מחר, באנו לשנות, אבל פשוט לא נתנו לנו מספיק זמן. אף אחד מהם לא מאוכזב. לא מלפיד, כמובן, אבל גם לא מאף אחד מהפדיחיונרים האחרים במפלגה.

*** הכתבה המלאה - במגזין G