וול סטריט גילתה את נוירודרם, ת"א את מניית קפיטל פוינט

מניות השתיים עלו בשיעורים תלת-ספרתיים ודו-ספרתיים לאחר תוצאות ניסוי בתרופה לפרקינסון

תרופות, רפואה רופא טבע אקמול כאבי ראש כדורים  / צלם: thinkstock
תרופות, רפואה רופא טבע אקמול כאבי ראש כדורים / צלם: thinkstock

חברת התרופות נוירודרם הנסחרת בארה"ב רשמה אתמול עלייה של 194% במחיר המניה, למחיר המגלם לה שווי חברה של 308 מיליון דולר. זאת בעקבות פרסום תוצאות ניסוי שלב IIa שלה (ניסוי יעילות ראשוני) בשני מינונים של התרופה שלה לטיפול בפרקינסון.

בעקבות זאת נוסקת גם מניית חברת האחזקות קפיטל פוינט הבורסאית, הנסחרת בתל אביב, שבידיה 11% (בדילול מלא) ממניות נוירודרם. קפיטל עלתה היום 38%, לשווי של 60 מיליון שקל. זאת לאחר שעלתה 9% אתמול, לפני שהוכרזה הקפאת מסחר ופורסמו התוצאות.

נראה כי נוירודרם סוף סוף תפסה את תשומת הלב של וול סטריט. החברה הונפקה בנובמבר, אך נאלצה לחתוך את היקף הגיוס, מ-65 ל-45 מיליון דולר, ואת השווי בגיוס מ-290 מיליון דולר אחרי הכסף ל-170 מיליון דולר, כדי להשלים את המהלך. מאז ההנפקה ועד אתמול ירד מחיר המניה, אך לאחר העליות הדרמטיות, התשואה שלה היא כ-80%.

תוצאות הניסוי, שסוקרו בהרחבה באתרי המשקיעים, הובילו גם לעבודות האנליזה שפרסמו אופנהיימר, רות' וג'פריז, עם מחירי יעד של 18, 17.5 ו-17 דולר בהתאמה, שכבר נמוכים מהמחיר של מניית החברה היום - 18.14 דולר. בתחילת החודש, בנק ההשקעות Cowen נתן לחברה מחיר יעד של 30 דולר. כולם היו חתמי ההנפקה.

נוירודרם פיתחה שיטה להעביר תרופה ידועה לפרקינסון דרך העור במקום בבליעה. הניסוי הנוכחי הוא קטן, 16 חולים בשני המינונים. נראה כי מה שתפס את תשומת לב המשקיעים היה, כי החברה הראתה שהיא יכולה להעביר לתוך הדם מינוני תרופה גדולים יותר מאלה שניתן לקבל כיום בבליעה.

החלופה לטיפול בתרופות לאחר שלא ניתן עוד להגביר את מינונן הוא מכשיר המושתל במוחו של החולה. ניסוי שלב III שלו צפוי להתחיל במהלך 2015. הוא יבחן בין היתר האם ניתן ליצור אחידות בהולכת התרופה דרך עורם השונה מאוד של אנשים שונים. זהו האתגר העיקרי למוצרים מסוג זה.

עד הודעת נוירודרם, הייתה תשואת קפיטל פוינט מתחילת השנה שלילית, אך בעקבותיה היא תסגור את 2014 עם תשואה חיובית של 55%. נוירודרם היא החברה המתקדמת ביותר של קפיטל. מלבדה היא מחזיקה בחברות כמו נקסט ג'ן, דנטק, ביוספ, ליטוטק וגם החזקה קטנה בצ'ק קאפ, שמתכננת הנפקה ברבעון הקרוב.

בעלי המניות הפרטיים הגדולים בנוירודרם הם רוברט טאוב, מייסד חברת אומריקס שנמכרה ב-438 מיליון דולר ל-J&J, ופרופ' שמואל קבילי, ממציא "פטנטי קבילי" העומדים בבסיס תרופות לטיפול בסרטן.