מיני מבחן דרכים: אלפא ג'ולייטה עלה תלתן - זכר אלפא

שלדה מבריקה ומנוע מרגש ב-220 אלף שקל

כל חובב רכב ותיק התאהב בשלב כזה או אחר של חייו באיזו אלפא רומיאו, אלא שזיכרונות רומנטיים נוטים להשכיח את הקפריזות ואת העובדה, שאלפא הפכה ברבות השנים בעיקר למוצר קוסמטי: פיאט עם הרבה מתיחות פנים. כעת, כך אומרים לנו, יוצאת אלפא לדרך חדשה ועתירת השקעה, שנועדה להפוך אותה למותג יוקרה עצמאי. תחנת המעבר הראשונה היא ספינת הדגל החדשה של המותג, אלפא ג'ולייטה "עלה תלתן ירוק".

אלפא, כך גילינו, היא עדיין מושכת קהל רצינית. אמנם תגובות הקהל בן ימינו, לפחות בישראל, שונות מאלו של הקהל הקלאסי ("אח שלי, באימש'ך, תביא סיבוב"), אבל הקסם הישן עוד שם. תורמים לכך חרטום אגרסיבי עם פגושים עמוקים, חישוקי ענק ייחודיים, וברכב המבחן הספציפי שלנו, מגרסת ההשקה המוגבלת, גם עם צבע אפור מאט נטול ברק, שנחשב כיום לאופנה בקרב הצעירים.

תא הנוסעים דומה לזה של סדרת הג'ולייטה, למעט רמה גבוהה מאד של אבזור, שכוללת מושבי ספורט עמוקים, ריפוד עור נאה ושלל מסכים עתירי אפליקציות. עמדת הנהג אינטימית, אם כי מעט היי-טקית לטעמנו. מרחב הפנים סביר למעט המושב האחורי, שמתוכנן בעיקר עבור שני נוסעים. אלפא עשתה כברת דרך בנוגע לאיכות הייצור והחומרים.

לחיצה על מתג ההתנעה של מנוע ה-1.75 ליטר טורבו מייצרת פרץ של נוסטלגיה: צליל הגרגור הקולני המפורסם של אלפא, שחשבנו שאבד בלי שוב, חזר. אנחנו יודעים שהוא מגיע כעת ממנוע טורבו אלקטרוני ומודרני ולא ממנוע בוקסר קלאסי עם קרבורטורים, ושנדרשה לא מעט הנדסת סאונד כדי לייצר אותו, אבל אין לנו בעיה עם זה. אנחנו מוכנים לשמוע כל היום את פס הקול האיטלקי הזה, שמסונכרן באופן מדויק עם דוושת התאוצה.

המנוע מרגש לא פחות. טורבו בריא, מערכת ניהול מנוע ליברלית, מערכת פליטה משוחררת מעכבות והספק של 240 כוחות סוס ומומנט של 34 קג"מ. כל אלה עוברים לכביש דרך תיבה אוטומטית כפולת מצמדים מדור אחרון. התוצאה תואמת את הציפיות: במצב ספורטיבי המכונית מייצרת תאוצות מיידיות, אפס ל-100 ב-6 שניות, והעברות הילוכים נפיצות.

עוד לפני שהספקת להגיד "אווה מריה" אתה משייט במהירויות שאפילו השוטרים האיטלקיים, שנוסעים בעצמם בניידות אלפא, לא יסלחו עליהן. הכוח המסעיר הזה טמון בשלדה מבריקה עם הגה מהיר וישיר, אחיזה מצוינת ושליטה מרשימה מאד בתנודות הגוף בנהיגה נמרצת וכושר בלימה מרשים. במילים אחרות, הרבה פאן, ולא נופתע לגלות שבני הדודים מפרארי תרמו כאן. ספיגת הזעזועים נוקשה למדי, במיוחד על חישוקי הספורט האופציונליים, אבל היא בגדר הנסבל.

ג'ולייטה עלה תלתן עולה 220 אלף שקל - מחיר שאפתני שמציב אותה מול גולף GTI ועוד מכוניות ביצועים ממוסדות. אבל אם אתה נמנה אל אלה שמעדיפים את ורדי על פני ואגנר, הג'ולייטה עלה תלתן החדשה היא בשורה טובה עבורך: אלפא חוזרת.