ישראל הקפיאה העברת חצי מיליארד שקל לרשות הפלסטינית

התגובה הישראלית על ההצטרפות הפלסטינית לבית הדין הבינלאומי הפלילי בהאג והפנייה למועצת הביטחון של האו"ם: גורמים מדיניים אומרים כי נתניהו הורה לעצור חצי מיליארד שקלים מכספי מסים שמועברים לפלסטינים

בנימין נתניהו / צילום: תמר מצפי
בנימין נתניהו / צילום: תמר מצפי

אחרי שהפלסטינים ביקשו להצטרף להאג - מגיעה התגובה הישראלית: ישראל החליטה להקפיא העברת חצי מיליארד שקלים לרשות הפלסטינית - כמענה לבקשתם של הפלסטינים להצטרף לבית הדין הבינלאומי, כך פורסם היום (שבת) לראשונה ב"הארץ".

ההחלטה התקבלה לאחר דיון שהתקיים בנושא בלשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. הכספים שיוקפאו הם כספי מסים שישראל גובה עבור הפלסטינים. ביום רביעי האחרון חתם יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן על טופסי הצטרפות ל-22 אמנות בינלאומיות, ובראשן "אמנת רומא" - המעניקה את הסמכות לפעילותו של בית הדין הפלילי הבינלאומי שבהאג.

בתגובה על הצעד, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "מי שצריך לחשוש מבית הדין הבינלאומי בהאג זאת הרשות הפלסטינית שנמצאת בממשלת אחדות עם חמאס, ארגון טרור מוצהר שכמו דאע"ש מבצע פשעי מלחמה. ננקוט צעדי תגובה ונגן על חיילי צה"ל - הצבא המוסרי בעולם. גם את הניסיון הנוסף הזה לכפות עלינו תכתיבים נהדוף כפי שהדפנו את הפנייה הפלסטינית למועצת הביטחון של האו"ם".

תביעות בינלאומיות

היום דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס כי ישראל מאיימת להגיש תביעות בינלאומית נגד בכירים פלסטינים בגין פשעי מלחמה. בדיווח מצוטט גורם ישראלי רשמי שאמר כי "על הפלסטינים לחשוש ממהלכים משפטיים נגדם, מפני שישראל בוחנת את האפשרויות להגשת תביעה מקיפה בארצות הברית ובמקומות אחרים נגד אבו מאזן ובכירים נוספים ברשות הפלסטינית".

על פי הדיווח, הטענה הישראלית כי בכירים פלסטינים אשמים בפשעי מלחמה תתבסס על ממשלת האחדות של הרשות הפלסטינית עם ארגון הטרור חמאס. בעבר הזהיר ראש הממשלה נתניהו כי מהלך פלסטיני חד-צדדי בזירה הבינלאומית יחשוף את העומדים בראש הרשות לתביעות באשמת פשעי מלחמה.