ירון מילר, מייסד השטיח המעופף ומונה טורס, הלך לעולמו

ב-1981 הקים מילר את חברת השטיח המעופף, הנחשבת לסיטונאית טיסות השכר והנופשונים מהגדולות בארץ

ירון מילר, מייסד ובעלי החברות השטיח המעופף ומונה טורס, הלך לפנות בוקר (שבת)לעולמו בגיל 60 אחרי מחלה קשה.

מילר, אב לשלושה שהתגורר בתל-אביב, החל את דרכו בענף התיירות בשנת 1978, כאשר הקים את סוכנות הנסיעות מונה טורס. 3 שנים מאוחר יותר, בשנת 1981, הוא הקים את חברת השטיח המעופף, הנחשבת לסיטונאית טיסות השכר והנופשונים מהגדולות בארץ.

החברה עוסקת הן בתיירות נכנסת, בעיקר ממדינות חבר העמים ומהולנד, והן בתיירות פנים. כמו כן, החברה מחזיקה במספר גדול של מכרזים ממשלתיים לאספקת נופשונים לעובדים של גופים ממשלתיים כמו משרד הביטחון, הביטוח הלאומי ורפאל.

בדירוג סוכנויות הנסיעות לשנת 2013 של דן אנד ברדסטריט, השטיח המעופף (ללא מונה טורס) מדורגת במקום השני אחרי אידיבי תיירות, עם מחזור מכירות של קרוב ל-1.1 מיליארד שקל. השטיח המעופף ומונה טורס מעסיקות יחדיו כאלף עובדים.

בשנת 2010, פרקליטות מיסוי וכלכלה סגרה אחרי 5 שנים, מחוסר ראיות, את התיק הפלילי שנפתח נגד מילר שנחשד בעבירות ניירות ערך.

לפני כ-6 שנים החליט מילר להעביר את מושכות המנכ"לות לאיל קשדן ולבני אשר, שמונו כמנכ"לים של השטיח המעופף ומונה טורס (בהתאמה), ולצאת לעסקים מעבר לים בתחום הנדל"ן ובתי-המלון בגרמניה, בצ'כיה ובבלגיה.

"ב-6 השנים האחרונות הוא עסק בעיקר בזה", אומר הערב קשדן. עוד לדבריו, כשנודע לו דבר מחלתו לפני כשנתיים, הכניס גם את בנו, ישי מילר, כדירקטור בשטיח המעופף ובמונה טורס.

"מילר הוריש את החברה בצורה מסודרת, כי הוא ידע שהוא עלול להסתלק מהעולם. הוא היה אחד מראשי הענף הבולטים ב-30 השנים האחרונות, ורבים נועצו בו. זה יום קשה לכולנו", אומר קשדן.