הטיפ היומי: למניית המשקאות הזו יש עוד מקום לעלות

מחלקת המחקר של ברקליס ממליצה על מניית Pernod Ricard ב"תשואת יתר" ובמחיר יעד של 105 אירו

יצרנית המשקאות החריפים Pernod Ricard / צילום: רויטרס
יצרנית המשקאות החריפים Pernod Ricard / צילום: רויטרס

יצרנית המשקאות החריפים Pernod Ricard נסחרת בבורסה של צרפת (סימול: RI:FP) ושווי השוק שלה הוא כ-24 מיליארד אירו. בין המותגים המוכרים שלה נמצאים אבסולוט, Chivas Regal ו-Jameson.

אנחנו מאמינים, שקשה לא לראות את החברה מציגה צמיחה אורגנית ב-EBIT (רווח לפני ריבית ומס) בשנת 2015, בשיעור שיתקרב לרף העליון של ההנהלה - 1%-3%. למרות ששיעורי הצמיחה במכירות וב-EBIT צפויים להשתנות באופן משמעותי מרבעון לרבעון, המגמות המשופרות בסחר בסין מבשרות טובות בנוגע לחזרה לצמיחה חזקה יותר בשנת 2015 ואחריה. על רקע שיעורי צמיחה נחלשים בקרב חברות אחרות מתחום הצריכה הלא-מחזורית (ביניהן Unilever, נסטלה ו-Reckitt) - חברתPernod Ricard בולטת עם רווחיות יציבה ושווי נמוך.

דריסת הרגל החזקה של החברה בשווקים המתעוררים, וההטיה של סל המוצרים שלה לכיוון של מותגי פרמיום בעלי שולי רווח גבוהים יותר, משמעותן שהחברה נמצאת בעמדה הטובה ביותר לנצל את רמות הביקושים שצפויות לצמוח בשווקים המתעוררים.

המחצית הראשונה של שנת הכספים 2015 (שנגמרת בחודש פברואר) צפויה להיות מאופקת, על רקע עיתוי מאוחר יחסית של ראש השנה הסיני וירידה במשלוחים לארה"ב. עם זאת, צפויה התאוששות, ואנחנו מאמינים שיש אפסייד לתחזית הצמיחה האורגנית ב-EBIT. נציין שלהנהלת החברה יש מוניטין של מעט הבטחות והרבה ביצועים.

מניית Pernod Ricard נסחרת בדיסקאונט ביחס למניית Diageo ולמניות של חברות אחרות בתחום הצריכה הלא-מחזורית (מכפיל רווח של 17.7 לשנת 2015, לעומת מכפיל של 19.1 ל-Diageo ומכפיל 19.9 לקבוצת ההשוואה).

לאור המצב המשופר של Pernod Ricard והעובדה שהקטנות המלאי מסתיימות, אנחנו מצפים מהרווח הנקי למניה שלה לצמוח בשיעור אטרקטיבי של כ-11% בממוצע לשנה בשלוש השנים הבאות. מחיר היעד שלנו למניית Pernod Ricard הוא 105 אירו, והוא משקף פרמיה של כ-15% על מחיר המניה בפריס. המלצתנו היא "תשואת יתר".

מחלקת המחקר, ברקליס