תערוכת CES: גאדג'טים בריאותיים ואביזרי שליטה בבית חכם

תערוכת האלקטרוניקה הגדולה בעולם תיפתח ביום שלישי בלאס וגאס, ובינתיים חברות טכנולוגיה מציגות את המוצרים החדשים שלהן עבור עיתונאים ■ ומה במוקד? מצלמות אבטחה לבית, מוצרים למדידת פעילויות ספורט ועוד

תערוכת האלקטרוניקה הגדולה בעולם - CES, תיפתח ביום שלישי בלאס וגאס, ובינתיים מתקיימים אירועים מקדימים שבהם חברות טכנולוגיה מציגות את המוצרים החדשים שלהן עבור עיתונאים.

ההכרזות הגדולות יתקיימו רק היום (ב') בלילה (שעון ישראל), אבל בינתיים ניתן לראות שתעשיית האלקטרוניקה מציגה גאדג'טים רבים בתחום הבריאות, מצלמות האבטחה, מכשירים למדידת צעדים, שינה ואביזרים לשליטה חכמה בבית.

מצלמות אבטחה

מצלמות האבטחה לבית, היו במשך שנים קטגוריה יבשה, שלא הציגה חידושים מסעירים לצרכנים הפרטיים. לאחר שחברת Canary הציגה לפני כשנה, באתר גיוס המונים פתרון פשוט משלה, הכולל מצלמה עם חיישני צילום לילה, מיקרופון, מדידת טמפרטורה וזיהוי תנועה, הגיעו חברות אחרות שהלכו בדרכה.

חברות רבות למדו את הפתרון של קאנרי, כאשר הן מציגות ב-CES, פתרונות משלהן לתחום. חברת Withings הפעילה בעיקר במוצרים למדידת פעילויות ספורט ובריאות, הציגה מצלמת אבטחה משלה בשם Home. המצלמה כוללת עדשה רחבה בזווית 135 מעלות, ראיית לילה ורמקול ומיקרופון, המאפשרים לשמוע את האדם בבית וגם לשוחח איתו.

המצלמה גם כוללת חיישני תנועה ורעש, כך שהיא מתריעה בפני פעילויות בבית, ישירות לאפליקציה של המשתמש. Home כוללת חיישנים, היודעים לזהות את איכות האוויר בבית ולהתריע בפני זיהומים באוויר, באמצעות תאורה מיוחדת על המצלמה. ה-Home גם יודע לשמש כמכשיר המתריע על בכי של תינוק, כאשר הוא ממוקם בחדרו.

חברת netatmo הציגה מצלמת אבטחה משלה, המאפשרת יכולת מעניינת, זיהוי האנשים הנכנסים לבית והתראה על ההגעה שלהם, ישירות לסמארטפון של בעלי הבית. פתרון טוב, המאפשר לדעת מתי אחד מהדיירים חזר הביתה בשעת לילה מאוחרת. המצלמה שנקראת Welcome יודעת להתריא אם לבית נכנס אדם מוכר או לא מזוהה ויש לה גם חיישנים נפרדים, אותם ניתן להתקין על דלתות הבית וכך לקבל התראה כאשר הן נפתחות.

צמידים המנטרים את מספר הצעדים של המשתמש במשך היום, הן לא דבר חדש ואפילו מדבקות היודעות לזהות את יציבות גב האדם, כבר החלו להימכר בחנויות. חברת Blue Spark לוקחת את הקטגוריה לקהל חדש - תינוקות והורים מודאגים.

החברה פיתחה מדבקה מיוחדת בשם TempTraq, הכוללת התקן בלוטות' אלחוטי וחיבור לאפליקציה לסמארטפון. המדבקה יודעת לנטר במשך 24 שעות אחר חום גופו של התינוק, כאשר הוא חולה וכך לחסוך מההורה בדיקות לא נעימות של הילד, בזמן שהוא מנסה להחלים. המדבקה יודעת לשלוח באופן קבוע את מצב חום גופו של הילד לסמארטפון, מבלי שההורה צריך להפריע לו.