בדיוק מה שערוץ 1 צריך

יעקב אילון היה ונותר מגיש החדשות הטוב בישראל

יעקב אילון / צילום: גלובס טיוי
יעקב אילון / צילום: גלובס טיוי

"מבט" עם יעקב אילון, יום ב' 19:58, ערוץ 1

אז איך אתם אוהבים את ה"גלובס" שלכם? מיד בערב עם הישמע טרטור קטנועו של השליח, או רק עם הקפה של הבוקר שלמחרת?

בדרך-כלל אני לא נדחק בתווך שבין ארוחת הערב שלכם לקפה של שחרית, אבל הפעם זה נורא פשוט: אם אתם מ"מקדימי המדור" - הפסיקו לקרוא כעת ועברו לצפות בערוץ 1. אם לא - רשמו לעצמכם שאפשר להוסיף את הערוץ המתחדש הזה, החל ממחר, לרשימת הערוצים שאליהם תשלטטו את דרככם כשייצא הערוץ המוביל שלכם להפסקת הפרסומות שלו.

מאז היה נדמה שהוא יורש את חיים יבין כ"מר טלוויזיה", משהו לא טוב קרה לקריירה של יעקב אילון: המעבר לערוץ 10 פגע לא רק בו, כי אם בכל ענף ה"טאלנטים" של דסק החדשות (בהדרגה, כמובן, ולא לפני ששותפתו הוותיקה מיקי חיימוביץ' השיגה חוזה נאה), כשהתברר שזה לא האיש אלא האישיו ושהצופים שומרים אמונים בעיקר לפלטפורמה.

גם ההחלטה שלו לעזוב את חדשות 10, רגע לפני השיפור האדיר שחל שם, התגלתה כטעות שהגלתה אותו למקומות אזוטריים (החדשות באנגלית) או לא מתאימים (מהדורת האקטואליה הלילית בערוץ 2 או ערוץ 9).

ובכל זאת ראוי לומר: אילון היה ונותר מגיש החדשות הטוב בישראל. סמכותי, אלגנטי, אינטליגנטי ורהוט - כל מה שערוץ 1, שנאבק על הלגיטימציה המחודשת שלו, צריך כדי להחזיר לחיקה החמים של "מבט" צופים ותיקים שנדדו לערוצים המסחריים ולא יכולים לשאת הפסקת פרסומות באמצע מהדורת החדשות שלהם (כמוני למשל: יציאה לפרסומת בזמן המהדורה המרכזית היא ממש "דיל ברייקר" בעיניי).

אז אם אתם קוראים את הטור הזה בערב (ב'), גשו לטלוויזיה וצפו ב"טבילת האש" המחודשת של אילון. אם באתי אליכם רק עם הקפה של הבוקר, אל דאגה: גם מחר ובימים הבאים יהיו לאילון מספיק חדשות עבורכם.