תעזבו אותי בשקט

עשרות סמסים וטלפונים ביום למתפקדים בפריימריז, וממי? מי יודע

יצחק בוז'י הרצוג / צילום: תמר מצפי
יצחק בוז'י הרצוג / צילום: תמר מצפי

קשים חייו של הפריימריסט בכלל. קשים חייו של פריימריסט "העבודה" בפרט. הרשימה הצפופה ממילא משוריינת ומחוסמת במועמדי מגזרים ואזורים גיאוגרפים שונים, צופפה עוד יותר עם הצטרפותה של "התנועה" לרשימה משותפת ומשוריינת אף יותר. ליבי עליהם אבל מה אשמתינו, המתפקדים, בכך שלהם נעשה כה צפוף שם?

ב-13 בינואר יתקיימו הבחירות לפריימריז. מתמודדים חדשים רבים, יחד עם מתמודדים ותיקים, נלחמים על מעט מאד מקומות ריאליים ברשימת "העבודה". המפקד לא נפתח למתפקדים חדשים וכך מוצא עצמו המתמודד האנונימי כמעט, נאבק בחירוף נפש להגיע לתודעת כל מתפקד, סה"כ כ-50 אלף איש.

אנחנו, שאחרי פחות משנתיים של כנסת מתפקדת, עדיין לא מזהים את כל חברי הכנסת המכהנים, מתבקשים להכיר תוך שבועות ספורים עשרות מתמודדים חדשים ואלה, במסע סזיפי, מחזרים אחרינו בכל דרך אפשרית, גם אם אינה אפקטיבית בעליל.

וכך מוצאת עצמה מתפקדת מחוזרת - אני - מוצפת מדי יום בעשרות סמסים, מיילים וטלפונים, בכל שעות היום והערב, בו מנסים מועמדים אנונימיים לבדוק למי אני מצביעה ולפתות אותי להצביע דווקא להם ברשימה של 8-10 מועמדים שלי. היום הבטיחה לי מועמדת בסמס "הפתעות בהמשך", וזה ממישהי שלא שמעתי את שמה מעולם לפני כן. ח"כ נחמן שי שלח את הסמס הבא: "שלום...שלוש פעמים ח"י. בסימן גימטריה , הנה תזכורת מהמלחמה ההיא, הבאבא בובה...". אם זה לא היה נואש זה היה מטריד.

הטרדה, זה מה שמרגישים בימים אלה שלפני המעשה, מתפקדי מפלגת העבודה. הטלפונים והסמסים נעשים כי המועמדים, בשלב זה, יעשו כמעט הכל כדי ששמם יזחל אל התודעה הרופפת של מתפקדי המפלגה ובתוכם גם אני.

הפעילים מסתובבים במקביל בכל הארץ כדי להיפגש עם "פעילים" של המפלגה. ובכן, איני פעילה, אני 'סתם' מתפקדת שתבחר את מועמדיה בעוד כ-9 ימים. חוץ מחבר אישי שמתמודד והזמין אותי לכנס שהוא עורך, לא חוזרתי למפגש פנים מול פנים עם אף מועמד, משום מגזר אבל טלפונים, מיילים וסמסים זה הכי קל וזמין ולכן הם כנראה היחידים שהגיעו.

קשה לי שלא להבין את כולם, בהתחשב בלוח הזמנים הבלתי אפשרי שכפה על כולנו ביבי עם הקדמת הבחירות ובכל זאת, כמו תמיד, אני תוהה מתי יקום האמיץ שיוותר על מאמצי הסרק הרגילים ויעשה משהו חדש וחדשני ומנגיש כמו וידאו צ'ט אמיץ, נניח. מתי תחליט מפלגה אמיצה לפתוח את האתר שלה לכל מתמודד ולהקצות לו, נניח, ערוץ תקשורת סוער שמתעד בווידאו את מסעו ומפגשיו בארץ וגם פותח לו ערוץ תקשורת יומי מול בוחריו כי כרגע הכל סלט אחד גדול ואני הולכת להישאר עם רשימה של כל המועמדים המוכרים לי.