אלה הסיבות שבגללן נשים משקיעות טוב יותר מגברים

אם תשאלו את גורו ההשקעות קים קיוסאקי, נשים הן משקיעות טובות יותר כי הן מתרחקות מסיכונים, לא מונעות ע"י האגו, לא מתביישות להתייעץ ומוכנות ללמוד ממי שהצליח לפניהן ■ ראיון מיוחד ל"ליידי גלובס"

הסטטיסטיקה אינה לטובתנו: שלושה מכל ארבעה אנשים עניים בארה"ב הן נשים. 87% מהן לא היו עניות כשהבעל היה בחיים. עם הנתון העגום הזה פותחת גורו ההשקעות לנשים, קים קיוסאקי, את הראיון עמה. למרבה התמיהה, היא משחררת את המידע הזה בקול צוהל ונמרץ, בטון הדיבור הרהוט וה'כל יודע' השמור לגורואים. קיוסאקי אולי מודאגת, אבל היא אופטימית. זה שנים שהיא מלמדת נשים בכל העולם, בכל גיל ומכל דת, איך להיות עצמאיות פיננסית. היא מנסה לנצח את הסטטיסטיקה המטרידה שמראה בפשטות עד כמה נשים עדיין תלויות בגבר כמפרנס, מעשית ותודעתית.

אימפריית הנדל"ן של קיוסאקי יצאה לדרך לפני כמעט 20 שנה, כשהקימה חברה משותפת עם בעלה רוברט. "ב-1994 אנשים חשבו שאנחנו מיליארדרים, אבל למעשה היה לנו סכום קבוע של 10,000 דולר שנכנס לנו מדי חודש מנכסי נדל"ן. סך ההוצאות שלנו היה 3,000 דולר בחודש, אז היינו עצמאים כלכלית".

- אילו יתרונות יש לנשים כמשקיעות?

"יש כמה תכונות שאמנם נראות כחסרונות, אך למעשה מדובר ביתרונות. ראשית, לנשים יש יותר אפשרויות לשלוט בזמן שלהן. הן יכולות לעבוד מהבית או בחצי משרה, ולנהל את ההשקעות שלהן תוך כדי ניהול הבית. אחד החסמים שמגבילים נשים מלהיכנס לתחום הוא פחד, אבל דווקא הוא מאפשר להן להודות שהן זקוקות לעזרה או הדרכה, הן לא אוהבות סיכונים, והן לא מונעות על ידי האגו. לכן הן שמחות להתייעץ, ללמוד ממי שהצליח לפניהן ולחזור שוב ושוב לדברים שלא הבינו לעומק, או שהן אינן בטוחות בו. זה הופך אותן למשקיעות טובות יותר".

*** הכתבה המלאה - במגזין "ליידי גלובס" הנמכר בסטימצקי