ארה"ב בוחרת! (עיר שתארח את המשחקים האולימפיים ב-2024)

בוסטון, לוס אנג'לס, וושינגטון וסן פרנסיסקו: אחת תיבחר השבוע ע"י הוועד האולימפי האמריקאי להיות זו שתתמודד על אירוח אירוע הספורט הגדול בתבל

אוהדי נבחרת ארה"ב בכדורגל / צלם: רויטרס
אוהדי נבחרת ארה"ב בכדורגל / צלם: רויטרס

בארה"ב מקווים שיצליחו אחרי 28 שנה להחזיר את המשחקים האולימפיים הביתה. השלב הראשון במשימה צפוי להיות מושלם כבר השבוע, כאשר הוועד האולימפי האמריקאי (USOC) יבחר מבין רשימה של ארבע פיינליסטיות את העיר המועמדת לאירוח המשחקים במדינה.

ארבעת הערים שהגיעו לשלבי ההכרעה הן בוסטון, לוס אנג'לס, וושינגטון וסן פרנסיסקו. מבין הארבע, לוס אנג'לס היא היחידה שאירחה אי פעם משחקים (ב-1984 ו-1932). הפעם האחרונה שארה"ב אירחה את משחקי הקיץ הייתה באטלנטה 1996, כאשר משחקי חורף אולימפיים התקיימו במדינה ב-2002, אז הייתה זו סולט לייק סיטי שאירחה.

בשנים האחרונות נוחלים האמריקאים כישלונות חרוצים בניסיון לארח את המשחקים, כאשר גם תמיכה נרחבת של הנשיא ברק אובמה לא סייעה בפעם האחרונה להביא את המשחקים לארה"ב. ניו יורק (משחקי 2012) ושיקגו (2016) היו הנציגות האחרונות של ארה"ב שכשלו בניסיון לארח את המשחקים, כאשר למשחקי 2020 - אליהם נבחרה בסופו של דבר טוקיו - כבר לא הגישו האמריקאים מועמדות.

אחרי שתיבחר העיר האמריקאית שתגיש מועמדות למשחקי 2024, יחל השלב העיקרי בהליך - זה שבו ינסו הערים המתחרות לשכנע את חברי הוועד האולימפי הבינלאומי להעניק להן את קולם. הוועד האולימפי יתכנס ב-2017 לבחירת העיר שתארח את משחקי 2024.