ערוץ 10 שילם את חובותיו לרשות השנייה ונתן אור ירוק להפקות

בערוץ הוחלט לאפשר את הפקת התוכניות "חברות" של יואב גרוס וליטל שוורץ, "פנים אמיתיות" עם אמנון לוי ו"המתנחל" בהובלתו של חנוך דאום

יוסי ורשבסקי / צילום: גיא קרן
יוסי ורשבסקי / צילום: גיא קרן

לראשונה, אחרי שנה ארוכה, הפשיר ערוץ 10 שלוש הפקות חדשות ובהן דרמה אחת. לאחר שאתמול (ב') הסדיר הערוץ את תשלום חובותיו לרשות השנייה, שעמדו על 36 מיליון שקל, הוחלט בערוץ לאפשר את הפקת התוכניות "חברות" של יואב גרוס וליטל שוורץ, "פנים אמיתיות" עם אמנון לוי ו"המתנחל" בהובלתו של חנוך דאום.

אף אחת מההפקות בערוץ 10 - שקיבל אתמול מהכנסת הארכת זיכיון של חצי שנה - אינה חדשה, ומדובר על חוזים שנסגרו כבר מראש.

אתמול, לאחר שעבר בכנסת תיקון החוק המאפשר לערוץ 10 עוד חצי שנה של זיכיון בתנאי רישיון, הצביעה מועצת הרשות השנייה בעד הפחתת הערבויות לערוץ. הרשות, שהתעקשה רק לפני שבוע כי הערוץ ישלים את ערבויותיו ל-43 מיליון שקל, הפחיתה את הערבויות ל-8 מיליון שקל בלבד. זאת לאור קיזוז עם משך הזמן שניתן לערוץ להתקיים, עד סוף יוני 2015.

"יוזכר בהקשר זה כי ככל שערוץ 10 יבקש במהלך 6 החודשים הקרובים רישיון לשידורים, יהיה עליו לעמוד בתנאים לקבלת רישיון, ובכלל זאת העמדת ערבויות מתאימות לבעל רישיון בהתאם לכללי הערבויות לבעל רישיון, על סך 67.5 מיליון שקל", נמסר מהרשות השנייה אתמול.

יו"ר מועצת הרשות השנייה, אוה מדז'יבוז', מסרה כי "אנו סוגרים את חובות העבר. ערוץ 10 מחויב לעמוד בכל חוב עתידי, ואם יהיה כל עיכוב, יוחזרו הערבויות באופן מיידי לסכום המקורי. צעד זה אף נותן מענה לטענות הערוץ בדבר גובה המחויבויות והערבויות בתקופת הזיכיון, וכעת מוטלת חובת ההוכחה והכנסת המשקיע על הערוץ".