עוד בעיה לבלאטר: גם הנסיך הירדני ירוץ נגדו בבחירות לפיפ"א

הנסיך עלי, נצר למשפחת המלוכה הירדנית, הודיע כי ינסה להפיל את הנשיא השווייצרי מהכיסא ■ יצטרף לז'רום שמפיין הצרפתי, שיתמודד גם הוא בבחירות

נשיא פיפ"א ספ בלאטר עם הנסיך עלי בין אל חוסיין / צלם: רויטרס
נשיא פיפ"א ספ בלאטר עם הנסיך עלי בין אל חוסיין / צלם: רויטרס

הסיכויים שלו לזכות בתפקיד קלושים. לא קל להפיל את השלטון הכוחני של ספ בלאטר. אבל בכל זאת - הנסיך עלי בין אל חוסיין, אחד מהאחים של מלך ירדן הנוכחי עבדאללה - מאמין שהוא יכול לעשות זאת: היום (ג') הוא הודיע כי יתמודד מול הנשיא השווייצרי בבחירות לנשיאות פיפ"א.

"אני מאמין שהגיעה העת להזיז את הפוקוס מהמחלוקות האדמיניסטרטיביות, ולהתמקד בחזרה בכדורגל", אמר עלי בן ה-39, שמאז 2011 משמש כחבר הוועד המנהל של הארגון הבינלאומי. מקומו בהיררכיה: אחד משבעת סגני הנשיא של בלאטר (יחד עם מישל פלאטיני, נשיא אופ"א, שהחליט לא להתמודד מול בלאטר - ולפי הדיווחים באירופה עשוי לייצר לובי של תמיכה בעמיתו הירדני).

עלי היה אחד מהראשונים בתוך הנהלת פיפ"א שקרא לארגון לפרסם את דוח החקירה של התובע האמריקאי, עו"ד מייקל גארסיה, שעסק בחשדות לשחיתות סביב בחירת מארחות מונדיאלים 2018 (רוסיה) ו-2022 (קטאר). "לעולם הכדורגל מגיע ארגון מנהל ברמה עולמית", הוסיף. "כזה שיהווה דוגמה לשקיפות, אתיקה ומשילות יציבה".

עלי יהיה האדם השני שיתמודד מול בלאטר בבחירות שייערכו ב-29 במאי, בנוסף לז'רום שמפיין הצרפתי, לשעבר עיתונאי כדורגל, דיפלומט ועובד פיפ"א ששימש כיד ימינו של בלאטר בן ה-78 (שמצידו ירצה להמשיך לקדנציה חמישית רצופה בתפקיד).