ייצוגית ב-295 מ' ש' נגד סרגון בטענה להצגת מצגי-שווא

התובע: סרגון הציגה למשקיעיה מצגי-שווא בדוחות הרבעון השני של 2014, במטרה לגרום לציבור לרכוש מניות בהנפקה המשנית שביצעה בקיץ האחרון

עירא פלטי / צלם: איל יצהר
עירא פלטי / צלם: איל יצהר

אחרי התוצאות הפיננסיות החלשות, הירידה במחיר המניה ופיטורי העובדים בחברת ציוד התקשורת סרגון , מגיע גם הליך משפטי. בעל מניות בחברה, יהושע חזן, הגיש למחלקה הכלכלית בבית המשפט המחוזי בתל-אביב תובענה ובקשה להכיר בה כייצוגית כנגד סרגון, מנהלים ודירקטורים בחברה - בהם המנכ"ל עירא פלטי והיו"ר זהר זיסאפל. סכום התביעה הוא 295 מיליון שקל.

באמצעות בא-כוחו, עו"ד יורי נחושתן, טוען חזן כי סרגון הציגה למשקיעיה מצגי-שווא במסגרת דוחות הרבעון השני של 2014, במטרה לגרום לציבור לרכוש מניות במסגרת ההנפקה המשנית שביצעה בקיץ האחרון.

סרגון, מצידה, דיווחה לבורסה על התביעה וציינה כי "בהתבסס על בחינה ראשונית, החברה מאמינה שבית המשפט צריך לדחות את התביעה, ומתכוונת להתנגד לה באופן נחרץ".

התובע טוען כי "מדובר במצגים שהנתבעת ומנהליה ידעו באופן מפורש, או היה עליהם לדעת כי אינם נכונים, ובראשם - שיעור הרווח הגולמי הנובע מהזמנות שהיו בידי הנתבעת במועד הצגת המצגים, והעובדה כי ללא גיוס ההון בהנפקה - החברה לא הייתה יכולה לעמוד בהתחייבויותיה השוטפות".

לדבריו, עם פרסום דוחות הרבעון השלישי, "התברר כי המצגים היו מצגי-שווא, הלוקים בהסתרה מכוונת או רשלנית".

סרגון מקבוצת רד מספקת פתרונות תקשורת אלחוטיים בקיבולת גבוהה, המיועדים לתקשורת בין תחנות הבסיס והמתג הראשי ברשת (Backhaul). החברה פיטרה מאות עובדים בשנים האחרונות, כולל כ-155 איש לפני מספר שבועות. בשלושת הרבעונים הראשונים של 2014 הפסידה סרגון 24.5 מיליון דולר.