איגוד הטניס נדרש להפסיק החסות של הווינר לנבחרות ישראל

האיגוד העולמי (ITF) הודיע כי אינו מאפשר לחברת הימורים להיות ספונסר ראשי של נבחרות הדייויס והפדרציה

דודי סלע, טניס / צלם: רויטרס
דודי סלע, טניס / צלם: רויטרס

איגוד הטניס הישראלי מחפש ספונסר ראשי חדש לנבחרות הדייויס והפדרציה, זאת לאחר שהתאחדות הטניס העולמית (ITF) הודיעה כי האיגוד לא רשאי יותר לפרסם חברת הימורים כספונסר ראשי של הנבחרות.

מי שהעניק חסות ראשית בשנים האחרונות לנבחרות ישראל בגביע דייויס (גברים) והפדרציה (נשים) היה הטוטו, שפרסם את המותג ווינר על בגדי השחקנים ובצדי המגרש, בעת משחקי הבית הרשמיים.

ראשי איגוד הטניס הישראלי קיבלו כבר במהלך השנה שעברה מסרים מה-ITF כי לא יוכלו להמשיך לפרסם את הווינר כחסות ראשית, בנימוק שהרגולציה של ההתאחדות העולמית לא מאפשרת לחברות הימורים שמקיימות הימורים על טניס, לשמש כנותנות חסות ראשיות לנבחרות.

למרות ההחלטה להפסיק את החסות הראשית לנבחרות, הטוטו אישר לאחרונה לאיגוד הטניס להמשיך וליהנות מהסכם השיווק באותו סכום - מיליון שקל בשנה. באיגוד הטניס טוענים כי בתמורה סיכמו הצדדים כי האיגוד הטניס יעניק חבילת פרסום חליפית לטוטו, שתכלול בין היתר חסות לגביע המדינה בטניס, הפיינל-פור של אליפות ישראל ועוד. בטוטו, מצד שני, טוענים כי בשל היעדר תמורה שיווקית, ייאלצו לחתוך את ההסכם ביותר ממחצית מהסכום.

"כמו בכל הסכמי החסות של הטוטו", נמסר בתגובת הטוטו, "במידה ולא מתקיימת תמורה עבור החסות מסיבות כאלו ואחרות (למשל גביע דייויס ופדרציה, והרגולציה הבינלאומית האוסרת על המיתוג במגרש), הטוטו מפחית את סכום החסות בהתאם לשווי שנקבע בהסכם (במקרה של גביע הדייויס והפדרציה, המדובר במעל חצי מיליון שקל הפחתה). כך הטוטו עושה עם כל הגופים איתם הוא חותם הסכמי שיווק, חסות ופרסום, כאשר הוא עורך בקרה קפדנית על קיום ההסכמים וקבלת התמורה המלאה בגינם, וכך גם הטוטו ינהג עם איגוד הטניס".

לאיגוד הטניס יש חודש עד למשחק הבא של הנבחרות: מפגש הפדרציה הבא יהיה ב-4-7 בפברואר בהונגריה; נבחרת הדייויס של ישראל תתמודד ב-6-8 במארס מול רומניה.