אנליסטים: אף אחד לא יודע איפה תיעצר הצניחה בנפט

כבר הרבה זמן לא נראה כזה קונצנזוס בקרב האנליסטים: מבנק אוף אמריקה דרך ABN Amro עד UBS - כולם מעריכים שהנפט ימשיך לרדת, ואף אחד לא נוקב בתחזית לגבי התחתית ■ על דבר אחד כולם מסכימים: הצניחה מנותקת מהנתונים

נפט / צילום: שאטרסטוק
נפט / צילום: שאטרסטוק

מחיר הנפט אמנם עולה היום (ה') לכ-49 דולר לחבית, אולם אנליסטים מבנקים שונים טוענים כי הוא יכול להמשיך לרדת ואי אפשר לדעת היכן הוא ייעצר.

אנליסטים בבנק UBS ממליצים למשקיעים להימנע לעת עתה בהשקעה בנפט עד ש"הצניחה החופשית" תסתיים. אנליסטים בבנק ABM Amro הוסיפו כי הסוחרים בחוזים העתידיים על הנפט מתעלמים משיבושים באספקה השוטפת.

"אף אחד לא יודע איפה מחיר הנפט ייעצר", אמר לסוכנות בלומברג אד מורס מסיטיגרופ. "תמיד קשה לדעת איפה התחתית. הסעודים לוקחים את תעשיית פצלי השמן בארה"ב ברצינות ופועלים בהתאם".

אנליסט בכיר בבנק Commerzbank בגרמניה הוסיף כי "התחתית בנפט היא תעלומה, אבל יותר חשוב לדעת מתי הירידה הופכת להיות לא הגיונית, כפי שקרה לפני 5 שנים כשהנפט ירד ל-30 דולר לחבית".

כאמור, אנליסט בבנק ABM Amro טוען כי הסוחרים בשוק "אובססיביים" לגבי עודף ההיצע הקיים היום בשוק הנפט, ומתעלמים משיבושים באספקה כפי שקורה בלוב. לפני 4 ימים פוצצה מיכלית נפט בנמל בלוב בו אירע פיצוץ לפני חודש.

ב-UBS כותבים בסקירה ללקוחות כי "מחירי הנפט ממשיכים בצניחה החופשית ומוקדם מדי לומר איפה התחתית".

בנק אוף אמריקה מעריך כי מחירי הנפט יכולים לרדת גם ל-35 דולר לחבית ואף מתחת לרמה זו, וב-ABN Amro מסכמים כי "הנפילה הייתה חדה ומהירה מדי בהשוואה לנתונים. השוק מתמקד כעת רק בגורמים השליליים מבחינת מחיר הנפט. קשה לראות כעת טריגר שישנה את המגמה".