אוריאל לין: "להפחית ב-50% את המס על רכישת רכב"

הדברים נאמרו עם פתיחת ועידת הרכב השנתית של איגוד לשכות המסחר ו"גלובס" באילת

יש להפחית את רמת המיסוי על רכישת רכב ואת כל הכרוך ברכישת רכב בכ-50% כדי להוריד את יוקר המחייה. כך אמר הערב נשיא איגוד לשכות המסחר, אוריאל לין, בפתח ועידת CARS2015, הוועידה השנתית לענף הרכב והתחבורה של איגוד לשכות המסחר והעיתון "גלובס" שמתקיימת באילת.

"הועידה עוסקת באחד הנושאים החשובים והמרכזיים ביותר בחייו של כל אדם במדינה שלנו: המכונית, התעבורה. אחרי דירת המגורים המכונית מגיעה מייד ברמת חשיבותה במשפחה", אמר לין.

"אם רוצים להוריד את יוקר המחיה, לבצר את כוחו של המעמד הבינוני, להעלות את איכות החיים ולהגדיל את ההשקעה הפרטית בחינוך, עלינו להוריד את רמת המיסוי ב-50% הן על רכישת רכב והן על כל הכרוך בשימוש ברכב".

לדבריו "משפחה ממוצעת בישראל שיש לה ילדים לא יכולה לתפקד בלי רכב פרטי. היא צריכה את הרכב כדי לשפר את איכות החיים ותהא התחבורה הציבורית ככל שתהא, כמו בג'נבה, שם כולם נוסעים בתחבורה הציבורית. אבל אנו לא שם. אדם שמשתמש בתחבורה הציבורית מקדיש 105 דקות בממוצע ביום בתחבורה ציבורית והיא צריכה להיות מוצעת כאלטרנטיבה לרכב הפרטי".

לדברי לין, "במיסוי הכולל על המכונית אנחנו מתקרבים להכנסות מדינה של 37 מיליארד. אנחנו יכולים להוריד את המיסים הללו בחצי. משפחה ממוצעת מוציאה על הרכב הפרטי 20 אלף שקל בשנה, מכונית ארופאית ממוצעת שאין עליה מכס, מחירה בחצר היצרן 55 אלף שקל ואילו המיסים שמשלמים עליה מגיעים ל-72 אלף שקל ללא חישוב ההוצאות שקשורות ביבוא. את המיסים הללו חייבים לקצץ בחצי ל-37 אלף שקל".

לין אומר כי מהלך זה ניתן לביצוע באמצעות מספר מקורות כספיים זמינים בכדי להפחית את המיסוי על רכבים. "אם רוצים להוריד את יוקר המחיה, לשפר את איכות החיים, שנת 2015 חייבת להציג שינוי מבני טוטאלי בכל מה שקשור במיסוי הרכבים ויש לנו האמצעים והמשאבים לפתור זאת. כל מפלגה שמדברת על הורדת יוקר המחיה חייבת להתייחס ישירות לשאלת המיסוי על רכבים והשימוש בהם, ולא לחפש את המוצא הקל על ידי הקמת ועדות נוספות".

בפתיחת הכנס אמר עוזי יצחקי, מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, כי "ענף הרכב והתחבורה הוא ענף מרכזי במשק הישראלי, מאוד משמעותי לחיי היום יום של כל אחד מאזרחי המדינה. הענף הזה הולך ומתעצם יותר ויותר בשנים האחרונות. משרד התחבורה בראשות השר ישראל כץ ביצע בשנים האחרונות עבודה רחבה עם תכנית עבודה מובנית ומסודרת ואנו בטוחים שגם הממשלה הבאה תמשיך עם מרכיבים חשובים".

יצחקי הוסיף כי "בשנים האחרונות ביצעי משרד התחבורה מהלכים חשובים מאוד כדי לצמצם בירוקרטיה, להוריד כמה שיותר חסמים, להוריד המצאות של פקידים כאלה ואחרים, להסיר דרישות ייחודיות לישראל, אף שהיא לא יצרנית רכב. פעלנו ונמשיך לפעול כי זה דבר חשוב מאוד מבחינתנו, לא יהיו חסמים. הממשלה עיגנה מדיניות זו".

יצחקי הודה לאיגוד לשכות המסחר ולעומד בראשו על התמיכה ברפורמה הלא פשוטה שהם מובילים בנמלי הים. לדבריו "האיגוד עומד איתנו מול הוועדים במשק אשר מייצגים מונופולים גדולים מאוד שלא פשוט להתמודד איתם. יש לנו הסכמים, חתמנו עם חברה סינית על בנייה באשדוד ועוד חתמנו על בניית נמל חדש בחיפה ושני אלה, החדשים, יוקמו ויופעלו על ידי גורמים פרטיים, אין סיבה שלא תהא תחרות, פה באים לטובת העם ולטובת מדינת ישראל שתהא פה תחרות.

ועידת Cars2015, הוועידה השנתית לענף הרכב והתחבורה בישראל, המתקיימת ב-8-10 בינואר 2015 במלון הרודס אילת, היא יוזמה של לשכת המסחר תל אביב והמרכז, ומתקיימת זו השנה הראשונה. הוועידה עוסקת באתגרים האקטואליים של התנועה המוטורית בישראל, לרבות חוק רישוי שירותי רכב החדש, מיסוי בענף הרכב, חלפים מקוריים מול חלפים תחליפיים וחידושים טכנולוגיים.