סמנכ"ל בשפיר: "נמכור במודיעין דירת 4 חדרים ב-1.7 מ' ש'"

גד גרשון, סמנכ"ל ייזום נדל"ן בשפיר מגורים: "אנחנו לא חוששים. במודיעין ניגש גם למכרזי מחיר מטרה"

גד גרשון / צילום: איל יצהר
גד גרשון / צילום: איל יצהר

לפני כשבוע פורסמו תוצאות המכרז לשיווק 1,750 דירות בשכונת נופים במודיעין. במגרש הגדול ביותר, המיועד ל-228 דירות, זכתה שפיר מגורים.

"בתוצאות המכרזים רואים היטב את ההבדל בין המחירים ששילמו יזמים למחירים ששילמו עמותות וקבוצות רכישה", אומר גד גרשון, סמנכ"ל יזום נדל"ן בשפיר מגורים. "אנחנו זכינו בסכום של 408 אלף שקל עבור מרכיב הקרקע כולל פיתוח ליחידה, בעוד קבוצות רכישה זכו בסכומים של 500-600 אלף שקל וגם יותר. אלה הבדלים עצומים שיבואו לידי ביטוי במחיר הדירה. בעוד הרוכשים בטוחים שדרך הקבוצות השיגו מחיר טוב, אנחנו מכרנו פעם מגרש לקבוצת רכישה וראינו איך זה מתנהל. המארגן גוזר קופון ואחר כך חברי הקבוצה לעצמם".

- מה יהיה מחיר הדירות? במשרד השיכון מדברים על מחירי קרקע שמשקפים 1.3 מיליון שקל לדירה.

"נמכור דירת 4 חדרים ב-1.7 מיליון שקל".

- מחירי הפיתוח מאוד גבוהים.

"בחלק מהמגרשים, מחיר הפיתוח היה זהה למחיר הקרקע. היתרון שלנו שאנחנו כבר מכירים את מודיעין ובנינו בה שני פרויקטים, ושחברת שפיר הנדסה, שפרויקטי תשתיות מורכבים זו המומחיות שלה, מבצעת עבורנו את הפרויקט. ראש העיר חיים ביבס הכריז שהעירייה נרתמת להוצאת היתרי בנייה במהירות - תוך 4 חודשים. גם עבודות הפיתוח במתחם כבר החלו וזה חשוב לדיירים שייכנסו לגור בדירות, והשכונה כבר תהייה מפותחת".

- יום למחרת הזכייה במכרז, משרד השיכון פרסם מכרזי מחיר מטרה גם במודיעין, אתם לא חוששים?

"שפיר עשתה בעבר פרויקטים של מחיר למשתכן, ואנחנו לא חוששים, אלא אפילו מתכוונים להשתתף במכרזי מחיר מטרה ולזכות. בפרויקטים מהסוג הזה המכירה מתבצעת ביום אחד בהגרלה. השיווק הוא מהיר ונגמר, ולכן ההפרעה לפרויקטים רגילים מסביב היא קצרה. מה גם שמדובר בדירות בגודל מסוים ובסטנדרט מסוים. גם השיווק של הדירות האלה יהיה הרבה יותר מאוחר, כי ניתן למכור את הדירות רק אחרי קבלת היתר בנייה".

- מה אתם עושים בתחום ההתחדשות העירונית?

"לאחרונה קיבלנו את אישור הוועדה המקומית בבת ים לפרויקט פינוי בינוי ענק של 950 דירות במתחם הנשיא. ואנחנו מעורבים בעוד חמישה פרויקטים, אבל לצערי יש עיריות שפחות אוהבות פינוי בינוי מבת ים. אחת הבעיות בתחום היא שהמציאו את תקן 21 (בדיקה שמאית של כלכליות הפרויקט) שמתעלם מהמציאות. התקן מתעלם מעלויות שמושתות על היזם, ולכן המספרים שמגיעים אליהם באמצעות התקן הם לא ריאליים. בסוף גם המדינה תבין שצריך למחוק את התקן, כי הנה משרד השיכון התחיל היום לעשות תב"ע חדשה לפרויקט פינוי בינוי שהציעו לי לפני שנתיים בנתניה, שנותן 3.2 דירות חדשות במקום כל דירה ישנה, וגם התב"ע הזאת היתה מאושרת, אבל לא מציאותית".

- ההנפקה של שפיר מסייעת לכם?

"ההנפקה ללא ספק מעידה על החוסן של החברה, שעושה מחזור של 2.5 מיליארד שקל בשנה. כל עוד החברה היא פרטית, אז אנשים יכולים להאמין או להאמין למספרים. היום כולם יודעים ששפיר היא חברה ששווה כמעט 2 מיליארד שקל".

- השם שלכם השתרבב בקריסתה של צ. לנדאו. מה הסיפור שם?

"יש לנו קרקע באור יהודה, והיתה לגביה עסקה עם צ. לנדאו. קבוצת גבאי שקנתה את צ. לנדאו, לא קנתה את המגרש הזה, ולכן אנחנו מתנהלים עם הנאמנים. אני מאמין שנקים את הפרויקט באור יהודה ל-180 דירות, אחרי שסיימנו לשווק פרויקט של 420 דירות בסמוך ונותרו לנו שם 30 דירות".