מכבי פ"ת תחתוך קרוב למיליון שקל ממכירת דמארי ללייפציג

תקנון דמי ההשבחה של פיפ"א קובע כי הקבוצה של עמוס לוזון תקבל 4.5% מדמי ההעברה, שתעמוד על כ-4.5 מיליון אירו; גם הפועל ת"א תהנה

עומר דמארי / צלם: תמר מצפי
עומר דמארי / צלם: תמר מצפי

עומר דמארי כבר התרגל לזה: מעברים בין קבוצות, תמורת כסף גדול - וקופונים שגוזרים צדדים רבים מסביב לעסקאות שבהן החלוץ מעורב. דמארי, שבגיל 22 נמכר ממכבי פ"ת להפועל ת"א של אלי טביב בתמורה ל-1.5 מיליון אירו, ובקיץ האחרון המריא ממתחם וולפסון אל אוסטריה וינה עבור 1.4 מיליון אירו - צפוי להשלים בקרוב רשמית את המעבר המדובר שלו לרד-בול לייפציג.

בסביבתו של דמארי טוענים כי סכום ההעברה אותו תשלם לאוסטרים הקבוצה העשירה מליגת המשנה בגרמניה, שנמצאת בבעלות קונצרן משקאות האנרגיה ושואפת להעפיל לבונדסליגה כבר העונה (מרוחקת כרגע ארבע נקודות מהמקום השני שמוביל לעלייה) - יעמוד על 4.5 מיליון אירו. על-פי ה"לייפציגר פולקצייטונג", היומון המוביל של לייפציג, אוסטריה וינה לא תקבל אליה את כל סכום ההעברה - שכן ישנו "משקיע פרטי" שזכאי לנתח ממכירה של השחקן. מדובר על איש עסקים יהודי-אוסטרי, שסייע לווינה ברכישתו מישראל.

בכל אופן, מלבד אוסטריה וינה, שתי האקסיות הישראליות של דמארי - מכבי פ"ת והפועל ת"א - יזכו גם הן לנתח לא רע מהעוגה.

בתקנון העברות השחקנים של פיפ"א, מעוגן סעיף הנקרא "תרומת סולידריות", במסגרתו המועדונים שאחראים לגידול והכשרת שחקנים מקצוענים, זכאים לקבלת אחוזים מדמי המכירה שלהם. הנוסחה עובדת ככה: עבור כל שנת משחק בין הגילאים 15-12, זכאית הקבוצה בה היה רשום השחקן ל-0.25% מדמי ההעברה; בין הגילאים 23-16 צומח הנתח ל-0.5% בשנה. כלומר: מכבי פ"ת, בה שיחק דמארי מגיל 12 ועד 22, תהיה זכאית ל-4.5% בסך הכל; הפועל ת"א, בה חגג דמארי 23 - תהנה מ-0.5%.

המשמעות: הקבוצה של אבי ועמוס לוזון תגרוף 202.5 אלף אירו (כ-944.5 אלף שקל), בעוד רמון ושות' יהנו מ-22.5 אלף אירו (כ-105 אלף שקל). על-פי תקנון פיפ"א, לייפציג תצטרך להעביר את הסכומים הנ"ל בתוך 30 יום מרגע רישומו של דמארי בקבוצה (במקרה והעסקה תיסגר בתשלומים - אז את החלק היחסי, 30 יום לאחר כל תשלום).

דמארי פתח מצוין את הקריירה האירופית שלו, עם 10 שערים ו-5 בישולים ב-15 הופעות העונה במדיה של אוסטריה וינה בליגה ובגביע. עם זאת, בחודש האחרון הוא היה מושבת בשל מחלה. במדי נבחרת ישראל הוא הפך לסקורר העיקרי בקמפיין מוקדמות יורו 2016 - עם חמישה גולים בשלושת המשחקים הראשונים.