מרכז הבנייה: הטבות ליהודי צרפת ברכישת דירה בישראל

בין השאר ממליץ ערן רולס, יו"ר המרכז, לשלב את רוכשי הדירות היהודים מצרפת במכרזי מחיר מטרה ולהתחיל להתייחס אליהם כרוכשי דירות למגורים, כך שיזכו להטבות מס משמעותיות

מגדל אייפל / צילום: רויטרס
מגדל אייפל / צילום: רויטרס

בעוד מאות אלפי "סתם ישראלים", שמשלמים מסים ועשו שירות צבאי מלא, לא מצליחים להגיע לדירה משלהם עקב זינוק של יותר מ-80% במחירי הדירות בשבע השנים האחרנות, לערן רולס, יו"ר מרכז הבנייה הישראלי, יש רעיון מבריק: לתת הטבות מרחיקות לכת בדיור ליהודי צרפת.

בהודעה לעיתונות ששחרר רולס מטעמו היום (א'), הוא מציין כי "משיחות שערך עם גורמים בקהילה היהודית בצרפת עולה כי רבים מיהודי צרפת מבינים היום שתמה התקופה שבה הם יוכלו להמשיך ולחיות בצרפת כיהודים, ללכת לבתי הכנסת, למוסדות היהודים ולבתי העסק היהודים ולשלוח את הילדים למוסדות חינוך יהודיים, ולכן רבים מהם שוקלים לעלות לישראל".

ערן רולס / צילום: עינת לברון
 ערן רולס / צילום: עינת לברון

יהודי צרפת מבינים שתמה תקופה. ערן רולס

לפי רולס, ממשלת ישראל צריכה להיערך עם מלאי של כ-50 אלף דירות ב-5 השנים הקרובות, מעבר למלאי הדירות המיועד לאוכלוסייה הישראלית. לטענתו, יש להעניק ליהודי צרפת המבקשים לרכוש דירה בישראל את ההטבות הבאות:

1. התייחסות כאל רוכשי דירה למגורים/מקלט - בניגוד למצב היום בו מוטלים מסים גבוהים על היהודים הצרפתים כי מתייחסים אליהם כאל רוכשי דירות להשקעה.

2. להכניס את משפחות העולים מצרפת למבצעי מחיר מטרה ולאפשר גם להם לרכוש דירות מוזלות.