סיכום תערוכת CES: כשמוצץ ונעליים נפגשו בווגאס

לא רק טלוויזיות וסמארטפונים: תערוכת CES הייתה עמוסה בטכנולוגיות חדשניות שיפגשו כל אחד בחיי היומיום שלו, החל ממדחום חכם ועד למברשת שיניים

לצד החידושים שהציגו ענקיות הטכנולוגיה LG, סמסונג וסוני בתערוכת CES שננעלה ביום שישי האחרון בלאס וגאס - שכללו בעיקר שדרוג למוצרים קיימים וטכנולוגיות משוכללות לטלוויזיות - חברות קטנות רבות הציגו בשורות וחידושים יצירתיים.

הטרנדים השולטים היו מצלמות אבטחה המחוברות לרשת, רחפנים (Drones) ומוצרים יומיומיים כמו מברשות שיניים או נעליים שצוידו בטכנולוגיות חכמות, לצד פנייה להורים צעירים באמצעות גאדג'טים לתינוקות. רבים מהמוצרים אפשר להזמין כבר עכשיו באינטרנט, ואחרים בשלבי פיתוח.

הכותב היה אורח חברת LG בתערוכה

רחפנים

לחיות תחת מעקב צמוד

רחפנים קטנים הטסים באוויר הם לא דבר חדש, אבל מספר היצרניות שהצטרפו לתעשייה הזו קפץ בצורה משמעותית, מה שהפך את הרחפנים לבולטים מאוד ברחבי התערוכה.

בביתנים השונים היה אפשר לראות יצרניות סיניות רבות שקפצו על ההזדמנות להציג רחפנים משלהן, חלק עדיין לא עובדים ונמצאים רק בשלבי קונספט. היצרניות רוצות למהר ולהציג פיתוחים, שיאפשרו להם להשתלב בתעשייה הזו.

פארוט דגם Bebop: החברה המוכרת ביותר בתחום היא פארוט הצרפתית, שמוכרת מוצריה גם בישראל. בתערוכה פארוט הציגה את הדגם Bebop הכולל מצלמה ברזולוציית Full HD המשדרת בזמן אמת את הצילום למשקפיים שהמשתמש מרכיב.

Trace: חברת Trace הציגה רחפן היודע לעקוב באופן אוטומטי אחר המשתמש ללא שלט רחוק, באמצעות זיהוי הפנים שלו, חולצה או כל סימן מזהה אחר. הדבר מאפשר לחובבי ספורט לצאת לרכיבת אופניים, כאשר הרחפן טס מעליהם ומצלם אותם.

משקפי מציאות מדומה

לחיות בתוך משחק

אוקולוס: הביתן המוצלח ביותר בתערוכת CES היה ללא ספק זה של חברת Oculus - חברה שנרכשה בשנה שעברה ב-2.2 מיליארד דולר על-ידי פייסבוק. עשרות אנשים עמדו סביבו בתורים ארוכים, רק בשביל לקבל טעימה מהמוצר החדש שלה Crescent Bay. מדובר במשקפיים שאוטמות באופן מוחלט את זוויות הראייה של המשתמש, הכוללות גם אוזניות באיכות סאונד תלת-ממדי.

אוקלוס מאפשרת התנסות של 6 דקות בדגם האב טיפוס של המשקפיים. ההתנסות הותירה אותנו פעורי פה. חובש המשקפיים חש שנזרק לתוך משחק מחשב. הוא נכנס לסצנה של שדה קרב, המזכירה משחקי הפעולה של הפלייסטיישן. אפשר להסתובב בזירת הקרב, לראות דמויות בגודל אמיתי, להרגיש כאילו יורים עליך ולהתכופף מחפצים עפים.

הכול מרגיש אמיתי והתחושה היא כאילו באמת נמצאים בזירת קרב. התחושה היא של נוכחות פיזית בסצנה, ולא של התבוננות מהצד או צפייה בטלוויזיה ממרחק. ניתן ללכת קדימה, להתקרב לחפצים ולהתבונן עליהם מכיוונים שונים, כאילו היו בעולם האמיתי.

אין ספק שבשנים הקרובות חוויית הגיימינג צפויה להשתנות משעותית.

מצלמות אבטחה

מזהות רעש, תנועה ופנים

Home של Withings: החברה הציגה מצלמה עם עדשה רחבה בזווית 135 מעלות, ראיית לילה ורמקול ומיקרופון, המאפשרים לשמוע את האדם בבית וגם לשוחח איתו. באמצעות חיישני תנועה ורעש, היא מתריעה בפני פעילויות בבית, ישירות לאפליקציה של המשתמש. חיישנים יודעים לזהות את איכות האוויר בבית ולהתריע בפני זיהומים באוויר באמצעות תאורה מיוחדת על המצלמה. היא שימושית במיוחד להורים צעירים, בשל יכולת ייחודית שמספקת התראה על בכי של תינוק הנמצא בחדרו.

Welcome של netatmo: החברה הציגה יכולת מעניינת: זיהוי האנשים הנכנסים לבית והתראה על הגעתם ישירות לסמארטפון של בעלי הבית. כך אפשר לדעת מתי אחד מהדיירים חזר הביתה בשעת לילה מאוחרת. המצלמה יודעת להתריע אם נכנס אדם מוכר או לא מזוהה ויש לה גם חיישנים נפרדים, אותם ניתן להתקין על דלתות הבית וכך לקבל התראה כאשר הן נפתחות.

בייבי גאדג'ט

למדוד חום ללא מגע

TempTraq של Blue Spark: צמידים המנטרים את מספר הצעדים של המשתמש במשך היום אינם דבר חדש. חברת Blue Spark לוקחת את הקטגוריה לקהל חדש - תינוקות והורים מודאגים. החברה פיתחה מדבקה מיוחדת בשם TempTraq, הכוללת התקן בלוטות' אלחוטי וחיבור לאפליקציה לסמארטפון. המדבקה יודעת לנטר במשך 24 שעות את חום גופו של התינוק כאשר הוא חולה, וכך לחסוך מההורה בדיקות לא נעימות של הילד. היא יודעת לשלוח באופן קבוע את מצב חום גופו של הילד לסמארטפון, מבלי להפריע לתינוק.

Pacif-i של BlueMaestro: הורים לתינוקות ודאי חשבו יותר מפעם אחת מהי הדרך המהירה ביותר למצוא את המוצצים של הילד שלהם בבית, כאשר אלו תמיד מתחבאים במקומות מוסתרים. בחברת BlueMaestro פיתחו את המוצץ המשוכלל ביותר בעולם - הוא מכיל שבב בלוטות' וחיישני תנועה. חיישנים אלו מאפשרים להורה לגרום למוצץ להשמיע התרעה כאשר הוא נעלם וגם לקבוע שכאשר התינוק מתרחק מההורה, תינתן התראה בסמארטפון. יכולת נוספת היא בדיקת חום התינוק ושליחת המידע לאפליקציה.

נעל חכמה

למדוד קלוריות בכל צעד

Trek Connect של Glagla: חברת Glagla שילבה בלוטות' בנעליים. מדובר בדגם Trek Connect - נעלים הכוללות את שבב האלחוט, אשר באמצעותו יודעת האפליקציה בסמארטפון לתת פקודות לנעליים.

כך למשל, הנעל יכולה לקבל הוראה לחמם את עצמה בימי החורף הקרים בשלושה אזורים שונים של הרגל. בנוסף, יש ספירת צעדים ומדידת קלוריות. החיסרון היחיד הוא שהמשתמש צריך לזכור להטעין את הנעל שלו כל יום, בהתאם לשימוש בתכונות השונות שהיא מציעה.

נעל חכמה / צילום: בלומברג
 נעל חכמה / צילום: בלומברג

פעמון דלת חכם

לתקשר ב-WiFi

Ring: פעמון הדלת של חברת Ring כולל חיבור WiFi, מצלמת וידיאו, רמקול, מיקרופון ואפליקציה. כאשר אדם מצלצל בדלת, המשתמש מקבל התראה בסמארטפון, גם כשהוא לא בבית, ויכול לראות דרך המצלמה מי עומד בכניסה לביתו ואף לשוחח איתו. חיישני תנועה מאפשרים למוצר להתריע כאשר אדם מסתובב ליד הדלת.

בריאות השן

כן משחק ילדים

מברשת שיניים חכמה של Kolibree: ילדים לא מחבבים צחצוח שיניים, אבל בחברת Kolibree הבינו שמברשת שיניים חכמה, יכולה לשנות את המצב. מברשת השיניים החשמלית של החברה כוללת חיישן בלוטות', המתחבר לאפליקציה בסמארטפון ומאפשר להפוך את חווית צחצוח השיניים למשחק.

החברה מציעה משחק בסמארטפון בו דמות קופצת וזזה לצדדים, בזמן שהיא צריכה לאסוף מטבעות. את השליטה ניתן לבצע באמצעות צחצוח השיניים, בצד בו צריכה להיות הדמות. בצורה הזו, הילד מצחצח שיניים בלא פחות מ-2 דקות (זמן הצחצוח המומלץ). עבור מבוגרים, Kolibree מציעה אפליקציה המציגה חיווי בזמן אמת של הצחצוח על מסך הסמארטפון (הדמיה של השיניים), כאשר היא מציעה הנחיות, כיצד לבצע את הצחצוח טוב יותר.

SmartSeries של אורל בי: החברה הציגה את SmartSeries, מברשת שיניים הכוללת התקן בלוטות' וחיבור לאפליקציה Oral-B App. האפליקציה אוספת מידע על זמני הצחצוח, מכוונת את המשתמש לצחצוח במקומות בעייתים יותר עבורו וגם מאפשרת כיוון תוכניות מיוחדות עבור הצחצוח, כמו ניקוי רגיש או עמוק יותר.

בריאות השן - מברשת שיניים של אורל B / צילום: בלומברג
 בריאות השן - מברשת שיניים של אורל B / צילום: בלומברג