קריסת המרפסות: גינדי תפסיק לשלם שכ"ד בבניין התאום

כך נודע ל"גלובס" ■ זאת, לאחר שקיבל הבניין שבו קרסו המרפסות טופס איכלוס (טופס 4) מעיריית חדרה והחברה החלה לאכלס את הדירות ■ מדובר בתשלום של כ-7,500 שקל בחודש לבעלי הדירות

המרפסת שקרסה בבניין של גינדי בחדרה / צילום: גיל ארבל
המרפסת שקרסה בבניין של גינדי בחדרה / צילום: גיל ארבל

למעלה משנה אחרי שקרסה המרפסת בפרויקט של גינדי השקעות בעיר חדרה, הודיעו אנשי החברה לבעלי הדירות בבניין ה"תאום" כי בכוונתם להפסיק ולשלם את דמי השכירות החודשיים שהעבירו מאז מקרה הקריסה - כך נודע ל"גלובס". מדובר בתשלום חודשי שקיבלו בעלי הדירות בגובה כ-7,500 שקל בחודש.

כזכור, הפרויקט של גינדי השקעות בחדרה כלל שני בניינים מגורים זהים בני 38 יחידות דיור כל אחד. לאחר קריסת המרפסות בבניין הראשון הוכרזו שני הבניינים כמסוכנים מכיוון שלא ניתן היה לשלול האם הבעיה שגרמה לקריסה בבניין הראשון איננה קיימת גם בבניין השני.

כעת, לאחר שקיבל הבניין בו קרסו המרפסות טופס איכלוס (טופס 4) מעיריית חדרה והחברה החלה לאכלס את הדירות, החליטו בגינדי השקעות כי בעלי הדירות בבניין התאום, בו לא התקבל טופס 4 ולא בוצעו עבודות, לא יקבלו את התמיכה הכספית שקיבלו עד עכשיו.

הסיבה למהלך מצד החברה כעת היא שבעלי הדירות בבניין התאום סרבו לאפשר כניסה לדירות כמו גם ביצוע בדיקות או חיזוקים כפי שנערכו בבניין בו קרסו המרפסות ולכן לא ניתן היה להתקדם לקראת פתרון. נזכיר שגם היום עדיין קיים הליך משפטי בין החברה לבין בעלי הדירות בבניין התאום שדורשים לקבל את כספם חזרה בתוספת פיצוי.

במקביל להודעה על הפסקת תשלום דמי השכירות, שיגרו היום אנשי גינדי השקעות מכתבים אישיים לבעלי הדירות בבניין התאום. במסגרת מכתב זה, שהגיע לידי "גלובס", קוראים מנהלי גינדי השקעות לבעלי הדירות להגיע לפגישות אישיות איתם כדי לנסות ולראות כיצד ניתן להתקדם.

"מאז אירוע נפילת המרפסות לפני כשנה, עברנו יחד אתכם ימים לא פשוטים", כך במכתב שנשלח לבעלי הדירות עליו חתום מנכ"ל משותף בחברה אורי לוי, "לאחר האירוע החלטנו לפעול בכל דרך אפשרית על מנת להקל על שגרת חיי הדיירים בפרויקט, ונשאנו לצורך כך בעלויות המסתכמות בעשרות מיליוני שקלים למציאת דיור חלופי, רכישת ריהוט ומכשירי חשמל, תשלום מי שכירות כפולים ועוד. אני ער לכך כי יש לכם ביקורת על אופן התנהלותה של גינדי והדברים אף קיבלו ביטוי, לעיתים לא מרוסן, בפעולות רבות שננקטו על ידכם עד כה. על אף שבניגוד לדיירי הבניין השכן, אתם בחרתם לפנות בעניינכם לבית המשפט, עודנו רואים בכם לקוחות של גינדי".

עוד במכתב: "אנו מעוניינים להידבר עימכם באופן ישיר ובלתי אמצעי ולבחון דרך למציאת פתרון בדרכי נועם. אני מזמין אתכם להיפגש איתי באופן אישי ולבחון בעצמכם את מידת כנותה של פניה זו ואת כוונותיה של גינדי. מובן, כי פגישה כאמור לא מטילה עליכם כל חובה ואין בה כדי לפגוע בכל זכות או עמדה שלכם לרבות אלו אשר הוצגו על ידכם בבית המשפט. עודני משוכנע, כי בהידברות כנה ואמיתית נוכל כולנו להגיע לתוצאות טובות יותר מכל מסלול אחר".

בתגובה לדברים נמסר היום מעו"ד טל רבינוביץ המייצגת בעלי דירות בבניין ה"תאום" כי: "לפני מספר ימים, גינדי פנתה לבית המשפט והודיעה כי היא מפסיקה את התשלומים. מדובר בזריקת הדיירים לרחוב לאחר שנה שלמה בו גינדי מתעמרת בהם ודוחה כמעט כל פנייה לגיטימית של הדיירים לטיפול בצרכיהם. בין אם מדובר במימון הסעות לילדים, בין אם מדובר בהובלת ציוד וריהוט מהדירות המפונות, בין אם מדובר ביצוע תיקונים הכרחיים בדירות השכורות, והכל רק מתוך מטרה להפעיל עליהם לחץ ולשבור אותם עקב הגדלת מצוקותיהם. גינדי מחזיקה את המקל בשני קצוותיו: מצד אחד אינה מקבלת את ביטול ההסכמים ולא מחזירה לדיירים את כספם, ומצד שני - לא מחזירה לדיירים את הדירות".

עוד מסרה עו"ד רבינוביץ': "חברת גינדי הבטיחה לי ולדיירים כי יינתן תיעדוף לבניין שלהם, בו לא קרסו המרפסות, היות והבניין כבר אוכלס ומצוקת הדיירים גדולה יותר. חרף זאת, עד היום גינדי לא עשתה דבר וחצי דבר כדי לשקם את הבניין ולא קיימה את הבטחותיה לשקיפות מלאה בכל הקשור למצבו התכנוני וההנדסי של הבניין".

בניין גינדי בחדרה / צילום: מורג ביטן
 בניין גינדי בחדרה / צילום: מורג ביטן