אנליסטים: מניית קנון נסחרת בדיסקאונט - תזנק עד 29%

קנון 6.5% ביום הראשון בבורסה בת"א ■ היא רשומה כחברה סינגפורית ותיסחר בת"א ובניו ניורק ■ בפסגות מעניקים למניה מחיר יעד הגבוה ב-29% מהמחיר שנקבע לה ביום ו' בניו יורק

השוק הראשוני בתל אביב טרם חווה הנפקה ראשונית ב-2015, אולם היום בכל זאת הצטרפה לבורסה חברה חדשה: קנון הולדינגס , שפוצלה בסוף השבוע האחרון מהחברה לישראל שבשליטת עידן עופר. מניית קנון החלה להיסחר היום בתל אביב וסיימה את המסחר בעלייה של 6.5% למחיר של 77 שקל, המשקף לה שווי שוק של 4.1 מיליארד שקל - השווי ה-26 בגובהו בבורסה של תל אביב.

מנגד, שוויה של החברה לישראל הצטמק בעקבות המהלך ב-30% ל-10.6 מיליארד שקל, לאחר שבנוסף לחלוקת מניות קנון כדיבידנד בעין, חולקו עוד 200 מיליון דולר כדיבידנד במזומן לבעלי המניות, לצורך מימון תשלומי המס הכרוכים בחלוקות. המהלך הוריד את החברה לישראל ארבעה מקומות בדירוג החברות הגדולות בבורסה למקום ה-11.

החברה לישראל - עד שלשום חברת ההחזקות הגדולה בישראל - נותרה כעת עם שתי החזקות בלבד: 46% ממניות תאגיד כימיקלים לישראל (כיל) ו-37% ממניות חברת בתי הזיקוק לנפט שבחיפה (בזן). קנון מצדה, מחזיקה כעת במלוא הבעלות על חברת תחנות הכוח איי.סי פאואר (ICP), ב-32% מחברת הספנות צים, ב-31% ממניות יצרנית השבבים טאואר, ב-50% ממניות יצרנית המכוניות הסינית קורוס, ובמלוא הבעלות על חברת ההשקעות באנרגיה ירוקה ICG.

בחברה לישראל הקימו את כקנון כחברה סינגפורית ורשמו את מניותיה למסחר בבורסת ארה"ב, שם היא נסחרה לראשונה ביום שישי וחתמה את המסחר בשער של 18.6 דולר, המשקף לחברה שווי של כמיליארד דולר. במקביל, ביצעה קנון רישום כפול בתל אביב והיום כאמור החלה להיסחר גם כאן. החברה לישראל הגדירה את מהלך הפיצול כהפרדה תאגידית, ולכן הן מנייתה והן מניית קנון ייכללו במדדי ת"א 25 ות"א 100 לפחות עד אמצע יוני.

פסגות: קנון שווה 1.6 מיליארד דולר

האנליסט נעם פינקו מבית ההשקעות פסגות העניק היום לקנון מחיר יעד של 24 דולר - פרמיה של 29% על מחיר המנייה בארה"ב. פינקו כתב למשקיעים כי הערך הנוכחי הנקי (NAV) של קנון משקף שווי של 1.6 מיליארד דולר (כ-30 דולר למניה), וכולל לדבריו הנחות מחמירות ביחס לקורוס - ובראשן שווי אפסי, כולל הזרמות עתידיות - וכן שווי אפסי לצים ול-ICG.

את הערכת השווי שלו מבסס פינקו על שווי של 1.7 מיליארד דולר לאיי.סי פאואר ועל שווי השוק של ההשקעה בטאואר (258 מיליון דולר), בניכוי חוב נטו של 350 מיליון דולר. להערכתו, קנון לא תסגור את כל הדיסקאונט, אלא תיסחר בדיסקאונט של 20% על ה-NAV, כך שמחיר יעד של 24 דולר משקף הנחות אלו. פינקו הוסיף כי בחברה לישראל ישנו כעת דיסקאונט של כמעט 20%, ולהערכתו דיסקאונט זה יצטמצם לטווח של 10%-12% מתחת ל-NAV, כך שישנו אפסייד קטן נוסף בחברה לישראל .

האנליסט אמיר אדר ממיטב דש העריך לאחרונה את שוויה של קנון בכ-1.5 מיליארד דולר, המשקף לה מחיר יעד גבוה עוד יותר של 27.8 דולר למניה.

החברה לישראל אחרי הפיצול האסטרטגי
 החברה לישראל אחרי הפיצול האסטרטגי