בית המשפט אישר את בקשת מחזיקי אג"ח י' בסקיילקס

השופט אורנשטיין מינה את עו"ד עדי פיגל ככונס נכסים למניות פרטנר המשועבדות לטובת אג"ח י' ■ אם הכונס יבקש למכור את המניות, הוא יידרש לפנות לביהמ"ש

יעקב לוקסמבורג  / צילום: תמר מצפי
יעקב לוקסמבורג / צילום: תמר מצפי

השופט איתן אורנשטיין מבית המשפט המחוזי בתל-אביב אישר את בקשת מחזיקי אג"ח סדרה י' בחברת סקיילקס וביטל את הדיון שנקבע להמשך היום (ב').

נזכיר כי מחזיקי אג"ח י' ביקשו להעמיד את החוב של סקיילקס כלפיהם לפירעון מיידי ופנו לבית המשפט שיורה על אכיפת השיעבודים שניתנו לטובתם - כ-9.2 מיליון מניות פרטנר - באמצעות מינויו של עו"ד עדי פיגל ככונס נכסים זמני.

בהחלטתו קבע השופט אורנשטיין כי "עם הגשת הבקשה הוריתי על קביעת דיון וקבלת תגובות. החברה הודיעה כי הסעדים שבבקשה אינם נוגדים את הוראות הסדר הנושים, והיא מותירה את הבקשה לשיקול-דעתו של בית המשפט. לא הוגשו תגובות המשיבים האחרים. משכך, על יסוד האמור בבקשה ומנימוקיה, התצהיר התומך בה והאסמכתאות שצורפו לה ובהיעדר התנגדות - אני נעתר לבקשה לסעד הזמני".

השופט הודיע על מינויו של עו"ד פיגל ככונס נכסים למניות פרטנר המשועבדות לטובת מחזיקי אג"ח י', כפי שביקשו מחזיקי האג"ח, ועל הקניית הסמכויות לעו"ד פיגל "לתפוס את המניות, לפעול מכוחן ולנקוט בהליכים מקדמיים למוכרן".

עוד קבע השופט כי "ככל שכונס הנכסים יהיה סבור שיש טעם במכירה מיידית של המניות או של חלקן, יגיש בדחיפות בקשה מתאימה לבית המשפט, לאחר קבלת עמדת החברה והכנ"ר".

סקיילקס, החברה חדלת הפירעון שהייתה בעבר בשליטת אילן בן-דב, הייתה בעבר בעלת השליטה בחברת הסלולר פרטנר, וכיום הנכס המרכזי שלה הוא הזיכיון לייבוא מכשירי הקצה של סמסונג.

סקיילקס מחזיקה ב-11.4% ממניות פרטנר, שמהוות את הבסיס להסדר החוב בחברה, אך נפילת מניית פרטנר משפיעה על מתווה ההסדר. זאת, משום שחישוב שנעשה לצורך ההסדר קבע שווי של כ-27.3 שקל למניית פרטנר, וכיום המחיר הוא כ-16.3 שקל בלבד. במחיר של 27.3 שקל למניית פרטנר, מחזיקי אג"ח י' החזיקו בשיעבוד למניות פרטנר בשווי של מעל 250 מיליון שקל, למעלה מ-100 מיליון שקל יותר מהחוב של סקיילקס כלפיהם. הפער בין סכום והשיעבודים החוב היה מיועד לעבור למחזיקי הסדרות האחרות כחלק מההסדר, אך כיום שווי המניות המשועבדות למחזיקי אג"ח י' הוא כ-150 מיליון שקל בלבד.

בבקשה שהגישו מחזיקי אג"ח י' לבית המשפט הם כותבים כי "אין ולא יכולה להיות כל מחלוקת על הפרת תנאי אגרות החוב והזכות לאכוף אותן, ובכלל זה החברה לא שילמה למחזיקי אג"ח י' תשלומים בסך העולה על 12 מיליון שקל".

לדבריהם, דחיפות הבקשה נובעת מחשש ממשי לפגיעה חמורה בשווי הנכסים המשועבדים, "שהתממש באופן דרסטי במהלך הימים האחרונים", עם ירידה של כ-36 מיליון שקל בשווי הנכסים המשועבדים לטובת סדרה י' (מניות פרטנר) בשבוע האחרון.