הסתיים מכרז תדרי דור 4: חזי בצלאל חוזר לשוק הסלולר

(עדכון) - המדינה תקבל 250 מיליון שקל ■ התדרים יאפשרו למפעילי הסלולר - הוט מובייל, גולן טלקום, פרטנר, 018, סלקום ופלאפון - לספק לצרכן שירותים בקצב מהיר יותר ■ בצלאל יקים רשת חדשה עם אחת החברות הוותיקות

סלולר / צילום: thinkstock
סלולר / צילום: thinkstock

מכרז תדרי הדור הרביעי הסתיים ול-6 החברות שהשתתפו בו - הוט מובייל, גולן טלקום, פרטנר, 018, סלקום ופלאפון - יוקצו תדרים לאספקת שירותי סלולר בדור הרביעי. הסכום הכולל שישלמו החברות למדינה הוא 250 מיליון שקל, והתדרים יאפשרו למפעילי הסלולר לספק לצרכן שירותים בקצב מהיר יותר.

6 החברות התמודדו על 8 רצועות תדרים בתחום ה-1,800 מגה הרץ, והמכרז המקוון שהחל אתמול בבוקר נמשך עד לשעה 22:00 בלילה. בשלב מסוים היה חשש שהמכרז ייעצר ויימשך היום, אולם אחת החברות, לפי ההערכות פלאפון, החליטה שבמקום להתמודד על 4 רצועות תדרים היא תסתפק ב-3 רצועות, וכך נעצר המכרז. חשש נוסף, לפיו המחיר לרצועת תדרים יעלה מעל ומעבר - התבדה, ובתעשייה ובמשרד התקשורת חשים כי המחירים אינם גבוהים וכי המכרז היה מוצלח.

לפי תוצאות המכרז, הוט מובייל תשלם 34.5 מיליון שקל; גולן טלקום 34 מיליון שקל; פרטנר 33.5 מיליון שקל; סלקום 19.5 מיליון שקל (החברה רכשה 3 מגה בלבד); פלאפון 96 מיליון שקל; ואקספון תשלם 33 מיליון שקל.

הסיפור הגדול של המכרז הוא חזרתו של חזי בצלאל לשוק הסלולר בישראל. בצלאל, שניסה להיכנס לשוק במכרז הקודם ב-2011 ולא הצליח, עשה מאמץ נוסף אתמול ורכש רצועת תדרים שתאפשר לו לחבור לאחד המפעילים הוותיקים ולהגיע איתו להסכם על הקמת רשת סלולרית משותפת. לא מן הנמנע שבצלאל ינסה לצרף אליו שותף מקומי.

ממשיך במו"מ

הרבה גבות הורמו בעקבות ההתמודדות של בצלאל, בעיקר לאור מצבו של שוק הסלולר והעובדה שהמחירים ירדו לרמות נמוכות וחסרות תקדים של 20-30 שקל לחבילה. למרות זאת, בצלאל החליט לנסות את מזלו שוב - וזכה.

כעת, כאמור, ניצב בפניו האתגר הגדול של חתימה על הסכם עם אחד המפעילים הוותיקים להקמת רשת משותפת. ההערכות בשוק שדיברו על כך שבצלאל ופלאפון סגרו על רשת משותפת נדחו על ידי שני הצדדים, ובצלאל ממשיך לנהל מו"מ מול פרטנר וסלקום.