בדיקת "גלובס": סלקום TV - ממשק ידידותי בממיר משוכלל

זמן ההפעלה מהיר מאוד, איכות השידורים בעידן פלוס טובה, השלט נעים ביד וקל לתפעול ■ בשורה התחתונה: הממיר של סלקום מציע ממשק וחוויה כמו שטלוויזיה צריכה להיות

הממיר של סלקום הוא המוצר הכי חם בימים אלו בענף הטלוויזיה. בסלקום עבדו עליו יחד עם אריקסון במשך 3 שנים, והתוצאה היא ממשק חדשני ויכולות מוצלחות, שמשדרגות את החוויה של הטלוויזיה בבית.

■ ממשק: זמן ההפעלה מהיר מאוד, כמעט מיידי מרגע הלחיצה על הכפתור בשלט הרחוק. הממשק מגיע בצבעי המותג (סגול) ונעים לעין. סרגל הממוקם בצד הימני של המסך מאפשר גישה לשידורי טלוויזיה חיים דרך עידן פלוס, VOD וערוצי אינטרנט כמו יו-טיוב, כולל המלצות לקליפים וגם תכני וידיאו מ"גלובס", מאקו ו-ynet, לצד גישה לתוכן של המשתמש, כמו הקלטות וסדרות שהמשתמש הגדיר כמעודפות וצפיות אחרונות. אין אפשרות לחפש תכנים, מה שמקשה מעט על האיתור.

■ צפייה: איכות השידורים בעידן פלוס טובה, ולפחות באזור המגורים שלנו לא הייתה בעיה. הממיר כולל גם אנטנה חיצונית. רוחב הפס עליו נבדק השירות הוא 30 מגה דרך תשתית של הוט. רוב הזמן שידורי ה-VOD שהגיעו בפורמט Full HD עבדו בצורה מוצלחת, אבל היו מספר פעמים בהם קיבלנו הודעת שגיאה שבישרה כי החיבור לאינטרנט אינו תקין (אנחנו לא מצאנו תקלה באינטרנט במכשירים אחרים אצלנו), מה שגרם להפרעה בתוכן הנצפה. ראוי לציין כי ברגע שלחצנו על הכפתור "אחורה" בשלט וחזרנו לתפריט הראשי, יכולנו לראות את התוכן בצורה תקינה, אבל עדיין מדובר בבעיה שפוגעת בחוויה הצפייה החלקה.

■ מוזיקה: קיים חיבור לשירות המוזיקה של סלקום - ווליום. מדובר בגישה למאגר מוזיקה עצום, המאפשר להקשיב לאלבומים ופלייליסטים ללא הגבלה. השירות ניתן חינם למנוי הטלוויזיה, אבל עדיין דורש תשלום נוסף של 20 שקל כדי להפעילו באפליקציה בסמארטפון. סלקום מאפשרת לחבר את התוכן מהאפליקציה לזה שבטלוויזיה, מה שחוסך בניית מאגר שירים נפרד. חבל שלמרות שווליום קיים כבר מספר שנים, האפליקציה שלו בסמארטפון עדיין סובלת מבאגים רבים.

■ שלט: השלט הרחוק הוא המכשיר בעזרתו המשתמשים נוגעים בטלוויזיה - אך לא באמצעות מספרי ערוצים אלא על-ידי ניווט. השלט קטן ושולט גם בממיר וגם בטלוויזיה. הוא נעים ביד וקל לתפעול, אבל מרגיש קצת פלסטיקי. בגב השלט אפשר למצוא מקלדת מלאה עם כפתורים מאוד קטנים ואייקונים קטנים עוד יותר (יש אותיות בעברית). מדובר ביכולת נוחה להקלדה על המסך הגדול, שהגיעה כהשראה מהסטרימר של חברת בוקסי הישראלית (שנמכרה לסמסונג).

■ סטרימר: הסטרימר מאפשר באמצעות חיבור כונן נייד צפייה בתוכן פרטי של המשתמש, כולל קבצי וידיאו שהורדו מהאינטרנט מסוג MKV ותרגום בעברית (SRT). אפשר לקרוא קבצים מהמחשב הביתי דרך החיבור האלחוטי.

■ הקלטות: נפח האחסון הפנימי 32 ג'יגה, וניתן להרחיבו עם כונן חיצוני. הממיר מאפשר להקליט סדרות וכמובן לעצור את השידור בזמן אמת. הפעלת ההקלטה מתבצעת בלחיצת כפתור דרך לוח השידורים. הממיר מקליט באופן אוטומטי חלק מתכני הפריים-טיים של ערוצים 2 ו-10 בתוך קטגוריית השבוע שהיה, כך שחלק מהתכנים בכלל לא צריך להקליט, ואפשר לחסוך במקום בכונן האחסון.

■ חיבורים: LAN, USB, HDMI, RCA ואופטי.

■ בשורה התחתונה: הממיר של סלקום מציע ממשק וחוויה כמו שטלוויזיה צריכה להיות.