לאחר צניחה של 30%: מיטב-דש ממליץ לקנות את אשטרום

בית ההשקעות מעניק למניה מחיר יעד של 40% מעל השוק: "מימוש האסטרטגיה יביא להצפת ערך"

רמי נוסבאום / צילום: תמר מצפי
רמי נוסבאום / צילום: תמר מצפי

אחרי שאיבדה יותר מ-30% מערכה מאז החלה להיסחר בבורסה לפני כחצי שנה, זוכה היום (ב') מניית קבוצת הבנייה והתשתיות אשטרום להמלצה חיובית מבית ההשקעות מיטב דש. על רקע ההמלצה, נהנתה היום מניית אשטרום מעליות שערים נאות, שהגיעו במהלך המסחר לכ-7%.

במיטב דש מעניקים למניה המלצת "קנייה", במחיר יעד של 12.5 שקלים - גבוה ביותר מ-40% משווי המניה הבוקר, ומציינים כי "מבחינתנו חובת ההוכחה היא על החברה, כאשר מימוש האסטרטגיה והחזון של מנהלי החברה יביא להצפת ערך משמעותית". עוד מוסיפים שם, כי "עד אז אנו נוקטים הערכת שווי שמרנית יחסית, ועדיין מגיעים לשווי ראוי המצדיק קנייה של המניה".

האנליסט רז מור ממיטב דש ברוקראז' כותב, כי "צבר ההזמנות של החברה הגיע לשיא כל הזמנים ועומד על כ-5.7 מיליארד שקל". הוא מוסיף, כי "דווקא בתקופה של שיא בצבר ההזמנות, סובלת החברה מתוצאות חלשות יחסית, כתוצאה משחיקה ברווחיות הפעילות הקבלנית בישראל".

מור סבור, כי "מדובר במצב זמני, והחברה תציג שיפור הולך וגובר בתוצאותיה בעתיד. אנו ערים לספקנות שמציג שוק ההון כלפי החברה, ולכן במקרים שבהם היו לנו ספקות לגבי השווי בספרים, נקטנו מקדמי שמרנות לגבי שווי זה".

בעניין הפעילות הקבלנית בישראל שאותה מזכיר מור, הוא מציין כי "אנו נמצאים בתקופה חלשה מאוד עם רווחיות תפעולית נמוכה של כ-1% בלבד. לאור הביצועים החלשים, ולמרות שאנו מאמינים כי החברה תעקוף את התחזית, אנו בחרנו למדל את השווי לפי הכנסות של 1.8 מיליארד שקל, כששיעור הרווחיות התפעולית שבחרנו להערכת השווי הוא 3%".

עוד מציין מור בסקירה בעניינה של אשטרום, כי "החברה פעילה כבר 50 שנה, תוך שהיא צוברת ניסיון רב ומפגינה יכולת הסתגלות והתאמה לתנאי השטח והתגברות על הפסדים ניכרים (פרויקט סיטיפאס) על-ידי הסטת משאבים בין תחומי הפעילויות השונים".

במהלך חודש מאי 2014 גייסה אשטרום קרוב ל-1.5 מיליארד שקל - עיקרו באמצעות אג"ח, וכ-270 מיליון שקל במניות. אשטרום החלה להיסחר בשווי של כ-1.1 מיליארד שקל, וכיום עומד שווי החברה על כ-720 מיליון שקל בלבד.